Увереността на световните бизнес лидери се понижава през 2019 г., според данните на втория годишен доклад за индекса на доверието, изготвен от Worldcom Public Relations Group. При анализ на онлайн съдържание от 60 000 главни изпълнителни директори и главни маркетингови директори, става ясно, че общата увереност сред тях спада с повече от 20%, а най-значителни са спадовете в САЩ (51%) и Китай (21%). Япония овладява тенденцията и с ръст от 74% се придвижва от последното на първо място в индекса.
"Високите нива на несигурност в световен мащаб, включително разговорите за търговската война между САЩ и Китай, не допринесоха за овладяването на страховете на бизнес лидеритe, като изследването показва, че световните търговски и тарифни споразумения още повече подкопават доверието", заявява Роджър Хърни, председател на Worldcom. "От последното проучване на индекс на увереността през 2018 г. досега, лидерите са се сблъскали с Брекзит, протестите в Хонконг, все по-силното влияние от проблемите свързани с глобалното затопляне, глада и повторното появяване на болести като морбили. Тази комбинация от фактори обяснява защо нивата на доверие са паднали толкова много последната година", добавя той.
Използвайки изкуствен интелект за проследяване и интерпретиране на публично съдържание в социалните медии с помощта на Advanced Symbolics Inc - компания за пазарни проучвания, тази година докладът анализира данни от близо 60 000 бизнес лидери в 15 държави, показвайки как техните виждания и намерения са се променили с течение на времето.
Освен доверието в световен мащаб, докладът измерва значението на достигането до конкретна аудитория и нивото на увереност сред висшия мениджмънт за способността им да достигат до нея, пише Business Review.
През 2018 г. изпълнителните директори са били най-загрижени за достигането до клиенти. Но в доклада от 2019 г. посочват, че са най-загрижени за инфлуенсърите, след които следват клиентите и служителите. Те обаче изпитват трудности за тяхното привличване и са по-уверени в това да достигат до акционери, клиенти, доставчици и дори държавни служители.
"Инфлуенсърите бяха намаляваща аудитория през 2018 г., но изпревариха всички в тазгодишния доклад", казва Хърни. "Ръстът при тях може да подскаже, че лидерите смятат, че се нуждаят от тяхната подкрепа, за да им помагат да се ориентират в трудни времена."
Друг проблем, който споделят главните изпълнителни директори и главните маркетингови директори, е задържането на настоящите служители. Те имат ниска увереност в способностите си да запазят талантите в компанията. Фирмите в Обединеното кралство и Съединените щати са класирани съответно на последно и предпоследно място по увереност да запазят служителите си. Тема номер едно, определена от лидерите, е повишаването на квалификацията и преквалифицирането на служителите. Икономическата миграция също предизвиква безпокойство в световен мащаб - най-вече в САЩ, които са и с най-ниския резултат на индекса на доверие.
Тук са представени и топ 10 констатации от доклада на Worldcom Confidence Index:
1. Срив на нивата на доверие - с 21%
• Най-големият спад (51% надолу) се наблюдава в Съединените щати, а в Япония е най-големият ръст
2. Инфлуенсърите са вече аудиторията №1 за вниманието на лидерите, но са с втория най-нисък в индекса
• Въздействието и ролята на медиите имат най-ниската оценка на индекс на доверие
3. Темите, свързани със служителите, доминират дневния ред на лидерите
4. Лидерите имат опасения относно корпоративния имидж, репутацията на бранда и способността им да я защитят по време на криза
5. Световните търговски и тарифни споразумения подкопават доверието
6. Увереността във възможността да се удовлетворят клиентите намалява - особено в САЩ, но остава по-висока спрямо другите бизнес теми
7. Резултатите сочат, че събитията, които засягат всички нас, като глобалното затопляне, предизвикват съвсем различни реакции у нашите лидери
8. Отделя се много внимание на правителствата, законодателите и промените, които те правят могат да са причина за безпокойство
9. Забележима промяна в отношението към начина на комуникиране на политическите лидери в социалните медии и влиянието от нея
10. Киберпрестъпността вече не е глобална причина за безпокойство, но е посочена като голям проблем от лидерите в Южна Америка