Представете си един български мол с близо 70 млн. посещения годишно, който е на 63 места в 35 града едновременно. Влизате вътре и магазините му са точно съобразени с нуждите и търсенията на хората от квартала. Не, не е в метавселената. В Kaufland е.

През последните няколко години концепцията One Stop Shopping налага Kaufland като иновационния лидер в ритейла. Чрез нея компанията постепенно трансформира магазините си, превръщайки ги в малки и функционални търговски центрове. Веригата превръща обектите си от обикновени магазини, в места, на които можеш да свършиш голяма част от ангажиментите, които забързаното ежедневие изисква от теб - с всички нужни каси, офиси и допълнителни специализирани магазини. Срещите в Kaufland "за по кафе" или "за хапване на бързо" също вече не са рядкост. Как ще продължи процесът на трансформация оттук нататък, разказва новият ръководител на "Централното управление на недвижимостите" на компанията Петър Пекалиев.

One Stop Shopping?

"Отделът, за който отговарям аз, управлява малко над 35 000 кв. метра търговски площи. Около 26 000 от тях са стандартни площи вътре в магазините. Стремейки се да предложим максимален брой допълнителни продукти и услуги на клиентите си, оптимизираме всички възможности и затова имаме и немалко обекти извън магазините - на територията на паркингите. Интересно е, че тези общо 35 000 кв. метра се равняват на един средно голям мол - с тази разлика, че при нас те са разпръснати в цялата страна", обяснява Пекалиев.

Kaufland България отчете добавената стойност на бизнеса си

Kaufland България отчете добавената стойност на бизнеса си

Ритейлърът представи новия си Доклад за устойчиво развитие пред медии и представители на НПО сектора

От 9 години той работи в структурата, която сега оглавява. Във визитката му се посочва, че е реализирал редица проекти, свързани с налагането на концепцията One Stop Shopping, но какво точно представлява тя? По думите му, тя е отражение на пулса на отделните населени места - чрез нея ритейлърът отговаря на потребностите на клиентите, които се опитват да свършат възможно най-много неща във все по-ограниченото си време.

"Чрез нашите наематели се стараем да предложим продукти и услуги, които допълват пазаруването и го превръщат в пълноценно преживяване. Повечето са част от ежеседмичната или ежемесечната потребителска кошница на нашите клиенти и чрез тях се опитваме да осигурим по-голямо удобство и комфорт на посетителите - с едно идване до Kaufland да могат да свършат по-голям брой задачи", обяснява Петър Пекалиев.

Подборът на наемателите е индивидуален за всеки магазин, като той е изграден изцяло на база търсенето и нуждите на основната група посетители. Така всеки филиал на веригата представлява уникален микс от възможности - от аптеки и места за плащане на битови сметки, през специализирани магазини за домашни любимци, аптеки, дрогерии, магазини за обувки и места за хранене.

Снимка 606655

Източник: Kaufland България

"Планирането на площите е абсолютно индивидуално за всеки магазин и формулата Copy/Paste не се прилага, тъй като тя просто не би била ефективна", категоричен е Пекалиев. "Често стартираме партньорства с локални партньори и съвместно разработваме изцяло нови концепции и брандове. Подобен пример е Fast food концепцията "Парчето". Стартирахме концепцията в модернизирания филиал Кауфланд Варна Трошево с асортимент от пица, дюнер, садвичи и др. Концепцията се указа изключително успешна, открихме втори обект в Кауфланд Варна - Владиславово а вече обсъждаме и следващите такива."

Kaufland - компания приятел на детето

От края на миналата година, Kaufland стартира поредица от инициативи, насочени към децата в цялата страна. В резултат - компанията получи и сертификат от най-голямата мрежа организации за деца в страната - Национална мрежа за децата.

Снимка 606654

Източник: Kaufland България

Голяма част от дейностите се имплементират именно благодарение на One Stop Shopping концепцията и модернизацията на магазините - в това число е и проектът за изграждане на образователни детски площадки Kuniboo.

Снимка 606671

Източник: Kaufland България

"Едно от последните предложения, които прибавяме към цялостното преживяване на нашите клиенти, са повече възможности за деца. Към столичните филиали в кв. Малинова долина, кв. Младост и кв. Горубляне започнахме изграждане и ремонт на общински детски площадки. В реновирания ни магазин във варненския квартал "Трошево" изградихме първата вертикална детска площадка, която от няколко седмици всяка неделя се превръща и в изнесен детски куклен театър", разказва разпалено Пекалиев.

Халите - едно предизвикателство с огромна отговорност

Ключов за веригата е проектът за обновяване на Централните хали в сърцето на София. Историческият за столицата търговски обект привлича голямо обществено внимание, на което Kaufland отговаря с цялостен проект, разработен в партньорство с местни и международни институции, включително Регионалния исторически музей - София, НИНКН и архитектурно бюро "Умдаш". Петър Пекалиев е авторът, който седи зад идейната концепция касаеща зоната с наематели на бъдещия магазин.

Kaufland България ще модернизира още 9 хипермаркета от веригата си през 2023 г.

Kaufland България ще модернизира още 9 хипермаркета от веригата си през 2023 г.

През изминалата година най-голямата търговска верига инвестира над 40 млн. лв. в обновяването на свои обекти

"Централни хали е една емблематична за София сграда, която е от ключовите ни проекти и върху нейната реализация се полагат неимоверни усилия. Основната ни цел е да запазим оригиналния вид и предназначение на сградата, като едновременно с това социализираме архитектурното и историческо наследство", категоричен е той, като дава пример с археологията на ниво -1, която ще стане достъпна за посетителите на магазина.

По този начин се планира да изглежда новият обект

Източник: Kaufland България

По този начин се планира да изглежда новият обект

"Обектът ще бъде напълно различен от всички останали на веригата - интериорът ще кореспондира изцяло с духа на сградата. Сградата е разделена на 3 тематични нива, като смятам, че цялостното клиентско изживяване ще бъде различно. На партерното ниво се планира реализацията на Кауфланд с изключително интересна визия. Част от проекта е и възстановяването на фонтана в центъра на сградата, част от първоначалните проекти на арх. Наум Торбов. На Ниво +1 планираме изграждането на Food court, предлагащ разнообразни изкушения. Смятам, че това, което планираме за Ниво -1 е нещо изключително и невиждано до момента Акцентирайки върху духа на римското наследство, цялата зона ще бъде развита като пространство за култура, изкуство и прекарване на свободното време. В рамките на това ниво, планираме и реализацията на първата в България специализирана детска книжарница", разказва още Пекалиев.

Kaufland започна ремонта на столичните Централни хали

Kaufland започна ремонта на столичните Централни хали

Инвестицията в проекта възлиза на 50 млн. лева

Ръководителят на "Централното управление на недвижимостите" във веригата неслучайно многократно и използва думата "изживяване". Защото точно тя е ключова за трансформацията на Kaufland - от хипермаркет към споделено пространство, в което и клиенти, и търговци се чувстват у дома си.