Веригата за бързооборотни стоки Lidl има 2379 служители у нас към края на 2017 година, като изплатените заплати и осигуровки през миналата година възлизат на 55 милиона лева при такива от 45 милиона лева през предходната. Това става ясно от разпространен от компанията доклад за устойчиво развитие на "Лидл България" за периода 2016 - 2017 година.

В него се посочва, че средната брутна заплата на служителите ѝ за миналата година е била 1721 лева при такава от 1607 лева за предходната година и 1060 лева средно брутно възнаграждение за страната за миналата година.

Снимка 397543

По-голямата част от наетите от компанията служители у нас са жени - общо 1547 към края на 2017 година. За сравнение работещите там мъже са 832. В Lidl на пълно работно време са наети 2088 души при 291 на непълно работно време.

В своя доклад от дружеството посочват, че 20% от служителите им на ръководни позиции са българи, които са се върнали от чужбина.

Снимка 397544

Оборотът на компанията за 2017 година възлиза на 840 милиона лева, като към същия период в магазините на фирмата се предлагат 87 продукта на 31 български доставчика, включени в селекцията продукти под марката "Родна стряха". От друга страна износът на стоки на други 26 български производители извън този бранд възлиза на повече от 15 милиона лева през 2017 година. Този експорт е за 22 различни пазара.

От веригата отчитат, че през 2018 година са увеличили броя на продуктите от български производители с 5%. През следващата година от Lidl очакват да увеличат износа на тези стоки с 20%.

Според доклада компанията предлага повече от 2300 продукта, като 1700 от тях са собствена марка. Към това число се прибавят и 4800 артикули, които се продават по време на акциите в магазините на Lidl.

От документа става ясно още, че инвестициите на веригата у нас за последните 7 години възлизат на 883 милиона лева.

Германската верига Lidl отваря първия си магазин в Лудвигсхафен през 1973 година. Като част от групата Schwatz-Gruppe днес тя развива бизнес на 30 пазара, където има над 10 500 магазина.

На българския пазар компанията навлезе през 2010 година с откриването на магазини в 11 града в страната. Към днешната дата обектите и у нас са 92, като веригата присъства в 46 града.