Една от основните критики към Apple през годините е, че компанията не осигурява достъп до оригинални части и напътствия за самостоятелно поправяне на продуктите й от страна на потребителите.
Това обаче е на път да се промени още от догодина и вече няма да се налага да плащаме стотици левове на оторизиран център за смяна на дисплей или батерия.
Тази седмица компанията съобщи, че от началото на 2022 г. ще стартира услугата Self Service Repair, чрез която всеки потребител, уверен в техническите си умения, ще може да поръча оригинални резервни части и да получи инструкции как безопасно да направи ремонта на устройството си.
Източник: Apple
Първоначално Self Service Repair ще осигури възможност за ремонтиране на iPhone 12 и 13, и по-специално частите, които най-често се налага да подменяме - батерия, екран и камери.
Източник: Apple
По-късно услугата ще обхване и други части на устройствата, както и М1 компютрите на Apple, излезли през последните две години, като компанията цели да предложи над 200 части и инструменти за ремонт.
Потребителите също така ще имат възможност да върнат повредените части за рециклиране, срещу което ще получават ваучер за покупки от магазина на компанията.