2020 година беше доста интересна за шефа на Tesla Илън Мъск. Ексцентричният милиардер увеличи състоянието си от 25 милиарда долара до впечатляващите 153 милиарда и се качи в топ 5 в класацията на богаташите според Forbes.
Това обаче не значи, че на Мъск винаги му върви по вода. Дори напротив - през последните години изпълнителният директор на Tesla е допускал множество грешки и е попадал в задънени улици. Ето някои от издънките му, посочени от Forbes.
Електрическият камион Tesla Semi
Амбициите на Мъск стигат и до производство на пътнически превозни средства и през ноември 2017 г. той представи своя футуристичен електрически камион. Той обяви, че ще може да преминава над 800 км. на зареждане и ще бъде достъпен около края на 2019 г. Към юли 2021 г. Tesla все не е обявила окончателна дата на пускане или за производството му. Освен това през юни дългогодишният ръководител на програмата за камиони Джером Гилен неочаквано подаде оставка.
Електромобилът Tesla Roadster
Tesla Roadster беше представен през ноември 2017 г. заедно със Semi. За него Мъск обяви, че ще дебютира през 2020 г. и обеща, че ще бъде най-бързият сериен електромобил, правен някога. Електромобилът трябваше да изминава 990 километра на зареждане. Очакваното технологично чудо ще е струва 200 000 долара, но няма точна дата на излизане на пазара.
Tesla Giga Берлин
Мъск искаше първият европейски завод за акумулаторни батерии на Tesla да отвори врати през юли 2021 г. Въпреки че голяма част от физическото строителство е завършено, централата няма одобрение от регулаторите, за да започне да работи. Имаше множество проблеми като остри реакции от местни природозащитници, глоби, свързани с различни проблеми. Надеждата е, че заводът ще бъде отворен до началото на 2022 година.
Изцяло автономно управление
През октомври 2016 г. Мъск обяви, че всички електромобили на Tesla ще се изграждат с необходимата мощност, сензори и камери, за да могат да работят автономно. По думите му от тогава, пълното самоуправление ще е възможно след две до три години. Подобрение на системата за автопилот на компанията, беше пусната в бета версия през юли и имаше поредица от лоши инциденти.
Батерии от следващо поколение на Tesla
През септември 2020 г. Мъск заяви, че по-голяма литиева батерия ще бъде с 56% по-евтина и ще има пет пъти повече енергия от сегашните. По думите му подобна батерия е в процес на пилотно производство в лаборатория в Силициевата долина и компанията може увеличи производството в рамките на година или две. Кога ще дойде батерията от ново поколение е ясно, но закъсненията в производството изглежда са част от проблема със стартирането на посочените вече модели Semi and Roadster.