Пролетта на 2020 година внесе много промени в начина на живот за хората по цял свят. Безспорно разразяването на епидемията от коронавирус и затварянето вкъщи доведе до сериозни промени в начина, по който хората пазаруват.
Логично потребители се обърнаха повече към стоките от първа необходимост - основно храни, но също така и към такива за лична хигиена и за дезинфекция на дома. За сметка на това разходите за развлечения и тези за ново облекло, например, изчезнаха почти напълно.
Има обаче една неочаквана категория стоки, преживяла истински бум в търсенето през тази година.
След затварянето на спортните зали и фитнесите в цяла Европа и след първото блокиране през март месец, покупките на спортни стоки и оборудване са скочили до исторически връх, показват актуални данни на Евростат.
По-точно вносът им в началото на 2020 година е спаднал, но след това през юни и юли е последвал рекорден пик на импорта от съответно 44 и 42% в сравнение със същите два месеца на миналата година. Традиционно вносът на спортно оборудване се засилва в края на годината и в началото на следващата.
Що се отнася до това откъде идват тези стоки, то основният пазар е Китай. Азиатската държава е допринесла за 73% от допълнителния внос на тази група продукти за периода януари-юли. Другите големи вносители са Тайван и САЩ.