Виадуктът Мийо в Южна Франция, световно признатото инженерно чудо, преминава през долината на река Тарн и е част от автомагистрала А75, свързваща Мийо с останалата част на страната. Завършен през 2004-та, той държи рекорда за най-висок мост в света, като продължава да носи тази титла благодарение на своята изключителна височина и иновативен дизайн.

Проектиран от сър Норман Фостър и инженер Мишел Вирлож, виадуктът е изграден в отговор на необходимостта да се решат проблемите с непрестанните задръствания и да избегне разрушаването на природния ландшафт на долината Тарн. Мостът не само служи за транспортна връзка, но и впечатлява с визуалната си красота, издигайки се високо над долината.

Снимка 692307

Източник: iStock

Една от най-забележителните характеристики на виадукта е неговата височина. Мачтата на моста достига 343 метра в най-високата си точка, с което на практика надминава по "ръст" Айфеловата кула. Състои се от седем елегантни пилона, които поддържат мостовата палуба, обтегната с кабели.

"Палубата" пък е изработена от стомана и бетон, и е с дължина от 2460 метра, а теглото й е впечатляващите 36 000 тона, или еквивалента на 5100 африкански слона. Този уникален проект позволява лесен поглед към околния пейзаж, като едновременно с това плавната му линия се интегрира хармонично в природата.

Строителството започва през 2001-ва, а мостът е завършен предсрочно и то в рамките на първоначално предвидения бюджет от 400 милиона евро. Виадуктът Мийо е построен от консорциум, воден от френската компания Eiffage, и е един от най-мащабните инфраструктурни проекти във Франция за това време.

През годините виадуктът играе ключова роля - значително улеснява транспортните връзки между Клермон-Феран и Безие, намалявайки времето за пътуване с около час. Преди изграждането му пътуването през долината Тарн било рисковано и твърде бавно. Мостът не само подобрява безопасността, но и привлича хиляди туристи, които се възхищават на изумителния му дизайн и мащаб.

Снимка 692308

Източник: iStock

Със своето уникално архитектурно решение, виадуктът Мийо е "носител" на редица награди и е популярен сред фотографи и художници. Строен в съответствие с принципите на съвременното инженерство, той олицетворява перфектната симбиоза между технология и природа.

Днес, в навечерието на своята 20-а годишнина, той остава една от най-впечатляващите и знакови транспортни структури в света.

Най-големият изкуствен воден резервоар в света, който захранва две икономики, е в криза за първи път от 65 години

Най-големият изкуствен воден резервоар в света, който захранва две икономики, е в криза за първи път от 65 години

Суша е изтощила огромния язовир