До 50 евро е средната сума, която българинът харчи за покупки онлайн, показват данни на Евростат, цитирани от Инфограф. За сравнение в целия Европейски съюз най-често отделяната сума е между 100 и 500 евро. Разликата може да бъде лесно обяснена с различните доходи на българина и средния европееец.
Пазаруването онлайн става все по-популярно у нас, показват още данните, но все още сме далеч от средните нива в ЕС. Едва 17% от българите пазаруват през интернет, докато в Съюза средният процент е 55%. Макар по-малко хора да са използвали интернет в България (62% спрямо средно за ЕС 84%), по-голям дял от тях са пазарували онлайн спрямо Румъния. В северната ни съседка 66% от хората са използвали интернет, но едва 12% са пазарували онлайн.
Сред най-предпочитаните стоки и услуги се нареждат дрехи и спортни стоки (78% от пазаруващите), артикули за дома (25%) и резервации за пътуване и настаняване (23%).
Сходни са тенденциите и при най-предпочитаните стоки и услуги и общо за ЕС. Най-значителни разлики се наблюдават при филмите, музиката и компютрите (софтуер и хардуер). В България едва 7% от пазаруващите онлайн поръчват компютърен хардуер, филми и музика, докато средно за ЕС тези проценти са съответно 17% и 23%
На европейско ниво най-голям дял на пазаруващите онлайн (ако разгледаме само ползващите интернет) формират хората на възраст между 25-54 години. У нас от 2013 г. насам най-активни стават потребителите между 16 и 24 години.