Живеещите в една от най-населените части на света - Югоизточна Азия разполагат с достатъчно възможности за електронни разплащания, но парите в брой все още доминират като начин за разплащане в региона.

Според доклада на PayPal "Цифрови разплащания: мислене извън трансакциите" 57% от азиатците предпочитат да плащат кеш за ежедневните си нужди.

Други 24% разчитат на други традиционни начини на плащане като банков превод, интернет банкиране и кредитни или дебитни карти.

Едва 12% често плащат по цифров път, но много малко от тях предпочитат безконтактното плащане, използвайки смартфоните си.

Повече от 70% от анкетираните в Индия, Филипините и Индонезия са заявили, че най-често използват пари в брой.

Дори в двата финансови центъра на региона -- Хонконг и Сингапур над 40% от хората предпочитат да се разплащат кеш.

В Китай, където услуги като AliPay и WeChat Pay добиха сериозна популярност през последните няколко години, само 25% избират да плащат в брой.

Изследването, проведено сред 4000 души в Китай, Индия, Хонконг, Сингапур, Тайланд, Филипините и Индонезия, показва, че въпреки предпочитанията към парите в брой, хората са все по-информирани за новите методи за плащане.

Почти половината са наясно с цифровите портфейли, а 23% казват, че знаят за безконтактните плащания посредством кредитни и дебитни карти. Други 23% твърдят, че разбират какво означава безконтактно плащане през мобилен телефон.

"Има широка осведоменост за цифровите портфейли, но използването им е много, много по-малко и има голяма разлика", посочва пред CNBC Рохан Махадеван, старши вицепрезидент на PayPal за Азиатско-тихоокеанския регион.

Азиатците предпочитат да плащат в брой, въпреки обичайните проблеми, които имат при кешовите плащания или тези с кредитни/дебитни карти - липсата на достатъчно пари в брой, затруднен достъп до банкомат, дългите опашки в банките или дори допълнителните такси при закъснели плащания.

Основните причини, заради които хората избират да плащат в брой, са няколко. Първата е липсата на достатъчно информация за всеки метод на цифрово плащане. Има различни електронни портфейли като PayPal, платежни системи, вкарани в приложения като GrabPay или Uber pay или дигитални валути като Bitcoin.

И все пак много хора не разбират как действа всяка от тези опции за плащане и каква полза може да им донесе. За сметка на това парите в брой са прост и лесен начин за разплащане, използван от векове.

Сложността при създаването на цифров портфейл или друг начин за онлайн плащане, като например допълнителни мерки за сигурност, също може да откаже хората от използването им, смята Махадеван.

Потребителите винаги имат и опасенията относно поверителността, чудейки се дали финансовата им история ще остане в безопасност.

Повод за притеснения дават скорошните кибер атаки, в които хакери отмъкнаха милиони долари под формата на дигитални валути. Подобни инциденти рушат доверието в използването на цифрови портфейли.

"Когато има липса на информация за нещо, хората обикновено се страхуват от него и не искат да го използват", обяснява експертът.

Но щом веднъж хората започнат да използват цифровите портфейли, те се учат много бързо, така че най-важното и трудното е да бъдат убедени да ги изпробват за пръв път.

Необходимо е общо усилие на държавите и частния сектор за обучение на потребителите относно възможностите за цифрово плащане.

Доставчиците на услуги трябва да опростят стъпките, необходими за регистриране на цифров портфейл, като същевременно се постараят да бъде максимално сигурен и лесен за употреба.

Търговците пък трябва да въведат някакви стимули (например награди) за плащанията, извършени по електронен път или ограничения, допълнителни такси за плащанията в брой.

"Това е комбинация от неща, които трябва да бъдат събрани на едно място. Не мисля, че една индустрия или група може да постигне необходимия мащаб", обяснява Махадеван.