Големите автомобилни компании очакват президентът на САЩ Доналд Тръмп отново да удължи хоризонта, в който ще наложи мита на вноса на коли и части от Европа и Япония, предаде Reuters, позовавайки се на петима свои източници. Очакванията са той да вземе решение по-късно през седмицата.

Чуждестранните компании използваха реализираните от тях инвестиции и откритите работни места като аргумент пред президента за отлагането на новия данък. Към момента се предвижда, че срокът за него ще бъде отложен с шест месеца, макар че по-рано през ноември търговският секретар на САЩ Уилбър Рос посочи, че митата може да не са необходими.

Вашингтон и Пекин говорят за премахване на част от митата съвсем скоро

Вашингтон и Пекин говорят за премахване на част от митата съвсем скоро

Като част от първоначалната сделка

Днес Volkswagen ще положи първата копка на завод за производство на електромобили в Чатануга на стойност 800 млн. долара, който ще открие хиляда нови работни места. В края на 2017 г. Daimler посочи, че планира инвестирането на 1 млрд. долара, за да разшири дейностите си в Тускалуса, Алабама, с което ще създаде 600 нови работни места.

Японските производители осъществяват още по-големи инвестиции в САЩ и от европейските представители на отрасъла. Toyota и Mazda откриха съвместен завод за 1,6 млрд. долара в Алабама например, а Тръмп и Шинзо Абе подписаха ограничено търговско споразумение през септември, с което бяха премахнати митата над земеделската продукция, японските машини и други продукти.

Щатските мита върху европейските автомобили може и да се разминат

Щатските мита върху европейските автомобили може и да се разминат

След "добри разговори с европейските ни приятели", казва търговският секретар на САЩ

По това време Абе каза, че е получил уверението на американския президент, че САЩ няма да налага мита над вноса на автомобили и части за тях поради причини, свързани с националната сигурност.