Вносът на стари автомобили в България трябва да стане неизгоден чрез икономически мерки, предприети от държавата, настоя днес министърът на околната среда и водите Нено Димов в интервю за БНТ. Идеята е за коли, които не отговарят на определени европейски стандарти, да се плаща повече.

"У нас предпочитаме германска мощна кола на 20 години пред друга на пет за същите пари", възмути се министърът.

Димов обеща, че през следващите десетина дни ще се сформира работна група с участници от министерствата на транспорта, вътрешните работи и околната среда, както и представители на НСОРБ, която ще излезе с решение за стари автопарк.

Както Money.bg писа, в Европейския съюз средната възраст на автомобили е 10.7 години, докато в България почти 70% са на над 15 години.

В Люксембург карат средно 6-годишни автомобили. А у нас?

В Люксембург карат средно 6-годишни автомобили. А у нас?

Колко дълго изполват европейците колите си?

Димов бе категоричен още, че трябва да бъде затегнат държавният контрол над пунктовете за технически преглед, които дават документ на неизправни автомобили. "Ако пуснат кола, която не отговаря на условията, ще трябва да им бъде веднага отнеман лицензът", категоричен е той.

Министърът припомни, че в момента даже има фирми, които се рекламират с това, че свалят катализаторите на автомобилите. Затова неговото ведомство щяло да подпомогне това на вътрешните работи в закупуването на уреди, които да мерят вредните газове от колите.

И допълни: "Натам ще бъдат насочени усилията - през икономически механизми към намаляването, да не кажа към спирането на внос на коли над определена възраст и неотговарящи на определени евростандарти. За да може това да се случи трябва най-вече Министерството на финансите да бъде в тази група, която ще го реши", добави той.