На официална церемония бяха представени двата нови правителствени самолета, които ще попълнят Авиоотряд 28. Двата самолетите са Airbus А 319, като покупната цена на всеки един от тях е 44.2 млн. щатски долара. Машините са взети на лизинг от компанията BHR air, която от своя страна ги купи от немския авиопревозвач Air Berlin. Те са оперирали за немската компания до края на 2008 г. и са производство 2007 г.

На събитието присъства главният секретар на Министерството на транспорта(МТ) Румен Христов, който получи документацията на самолетите от Янко Иванов, изпълнителен директор на BHAir. От своя страна Христов, я предаде на ръководителя на Авиоотряд 28 Цветан Луканов.

Луканов изрази задоволството си от приключването на дългогодишния процес за намиране на нови самолети за правителствения авиофлот. Той благодари, на всички лица в МТ имащи отношение по закупването на летателната техника.

По думите на главният секретар наМТ пред Money.bg, самолетите все още нямат лиценз от компанията производител Airbus, след като са сменили собствеността си и след извършената реконструкция. Христов заяви също, че документи за получаване на лиценз са изпратени още миналата седмица, като до края на месеца той се надява самолетите да бъдат одобрени от компанията производител и да мога да извършват полети.

75% от финансирането е осигурено от немската банка Deutsche bank. Министерството на транспорта ще стане собственик на самолетите, след като бъде погасена и 60-та месечна вноска. Годишната лихва е около 7%, уточни Христов. Това ще доведе до оскъпяване на техниката в края на петгодишния срок.

Самите самолети са с капацитет до 88 пътника и могат да летят до седем часа. Максималната им скорост е 650 км/ч, а разстоянието което максимално могат да изминат е 6000 км, като могат да летят на височина до 12 130 м. След като са взети от AirBerlin те са пребоядисани, като са извършени и известни промени в салона за пътниците.

До сега авиоотрядът разполагше с два самолета - Falcon и Ту 154(който обаче не може да каца на летища в ЕС). Обществената поръчка за новите самолети бе обявена през 2008 г, след като в началото на миналата година заради повреда в колесника на "Ту 154", която се появи във връзка с посещението на държавния глава в Мексико