Колко време ви отнема да идете до банката, за да свършите някаква работа там? Да откриете нова сметка, да си издадете карта или да получите консултация за дадена услуга?Половин час в самата банка?

Това е, разбира се, без чакането за ред и пътя дотам и обратно. При това за нещо, което в днешно време съвсем спокойно може да бъде свършено много по-бързо през смартфона.

Крайно време е да вкараме израза "отивам до банката" в историята и да направим онази смела крачка напред, която ще направи възможността да банкираме изцяло онлайн достъпна за всички.

В едно ежедневие, в което човек трябва да съвместява работа, домашни задължения, грижа за деца, лично време и да му остане време за сън, всяко отклонение в личния график е излишно, особено ако технологиите позволяват да си спестиш времето - а днес те вече са достатъчно напреднали в това отношение.

Особено с навлизането на финтех компаниите, банките също вече осъзнават, че настъпва сериозна трансформация в настроенията сред самите потребители, които очакват банките да отговорят на новите им очаквания.

Банката вече може да бъде в кафенето.

Източник: iStock

Банката вече може да бъде в кафенето.

Перфектният пример за отговорени очаквания е новата възможност, която Интернешънъл Асет Банк предоставя - да станеш неин клиент и да заявиш пакет от услуги изцяло онлайн, без да се налага да посещаваш физически клон на банката.

На практика на човек са му необходими само няколко неща, за да може да се регистрира и да подаде заявка за издаване на карта - смартфон или таблет, интернет и малко време.

Вместо да се ходи до офиса на банката и да се попълват заявления на място, потребителят трябва просто да свали мобилното приложение Asset Mobile и да следва инструкциите за регистрация.

Самото приложение може да бъде изтеглено от всички платформи с приложения - Google Play, App Store и Huawei App gallery.

Регистрираните нови клиенти на банката могат да се възползват от пакет с услуги, включително откриване на сметка в лева, заявяване на дебитна карта (която може да бъде получена без посещение на банката, а с доставка от куриер на посочен предварително адрес), SMS известия за всяко движение по откритите сметки и разбира се, използване на удобно и лесно електронно банкиране, с което човек може да извършва операции от всяко място и по всяко време.

Целият пакет от услуги се предоставя при промоционални условия - без такса за откриване на сметка и издаване на дебитна карта и без месечна такса за пакета за първите 6 месеца от дата на откриване на сметка, до 30 юни 2022 г.

С това човек може да спести не само времето си, но и средства, което прави тази възможност още по-привлекателна за потребителите.

Отдалечената регистрация позволява на клиентите да спестят значително време, но също така да не се занимават с подписване на документи на хартия, като вместо това нещата се случват изцяло онлайн в спокойна за клиента среда.

Или на плажа.

Източник: iStock

Или на плажа.

Още повече - случват се в момент, който е удобен за теб, а не задължително от 9:00 до 18:00 ч. Не е необходимо да бързаш, да си жертваш обедната почивка или да излизаш в работно време.

Всичко това носи спокойствие, удобство и контрол върху средства на потребителите 24 часа, 7 дни в седмицата от всяко място с достъп до интернет.

Подобна гъвкавост ще се цени все повече и повече. Когато технологиите позволяват подобна свобода в комуникацията между клиент и банка, логично е потребителите да избират онези услуги, които предоставят по-голяма свобода.

И онези, банки, които позволяват да забравим изрази като "Отивам до банката", ще са предпочитаният избор на бъдещето.