Независимо дали изкуственият интелект в крайна сметка краде работните места на хората, е ясно че технологията, която може да автоматизира много скучни, досадни ежедневни задачи, ще промени начина, по който работим, пише Business Insider.

След като по-"грубата" работа ще се извършва автоматично, от служителите ще се очаква да бъдат по-иновативни и да си сътрудничат повече.

Според експертите ще се ценят тези с по-добри умения за работа с хора, които знаят как да обединят екипи около една идея. Това е сигнал за края на един от най-трайните стереотипи в технологиите: брилянтният "глупак" с когото никой всъщност не обича да работи. Вероятно този тип служители ще бъдат заменени с изкуствен интелект.

Според експерти онези, които могат да донесат както експертния опит в работата с AI, така и "меките умения", които правят някого добър колега са тези, които ще бъдат по-ценени в един свят все по-доминиран от изкуствения интелект.

Колкото повече се интегрира изкуственият интелект на работното място, толкова повече служителите ще трябва да работят едни с други, за да станат по-креативни при решаването на проблеми.

Роботите идват - пригответе се за дълги часове, по-малко заплащане и по-малко работни места

Роботите идват - пригответе се за дълги часове, по-малко заплащане и по-малко работни места

Възходът на роботите може да не е толкова полезен за работниците, каквито са някои тези

"За да създадете нещо (добър продукт) имате нужда от сътрудничество и разговори, освен всичко останало. Това е нужно, за да изградите най-добрата технология", коментира Даяна Лий, основател на маркетинговата компания Constellation.

Кои професии ще изчезнат заради роботите? И то по-скоро, отколкото предполагаме

Кои професии ще изчезнат заради роботите? И то по-скоро, отколкото предполагаме

Вероятно още до 10 години много професии ще останат в историята

Лий дава хипотетичен пример за собствената си компания, работеща с по-голяма маркетингова кампания. "За да бъде проектът успешен, всички — включително технически персонал трябва да се включат. Тези, които отделят време и усилия да изслушат клиента и работят с него, за да се уверят, че всички са на една и съща страница ще са тези, които се отличават на работното място.