Все повече домакинства в България притежават телевизори с плосък екран. Логично, броят им се увеличава за сметка на класическите телевизори с електроннолъчева тръба (CRT), които постепенно изчезват.

Все по-очевиден е и афинитетът на домакинствата към бързо развиващите се нови технологии. Показател за това е нарастващият брой на притежаваните от тях „преносими екрани”, като смартфони и таблети. Тези устройства са най-популярни сред жителите на големите градове. Това се потвърждава и от регулярно провежданите от „Нилсен Адмосфер България” проучвания (Continual Surveys), които са неразделна част от проекта за измерване на телевизионната аудитория в страната.

Телевизорите с плосък екран (LCD, LED и плазмените телевизори) стават все по-популярни, като през изминалата година броят на притежаващите ги домакинства се е увеличил с 5%. Данните от есента на 2015 г. показват, че такива телевизори притежават 56 на сто от домакинствата в страната, повечето от които са в градовете с население от над 100 000 жители.

Снимка 222947

Източник: Nielsen Admosphere Bulgaria

Въпреки този изразителен тренд обаче, все още най-разпространени са класическите телевизори (CRT), които се срещат в 63% от домакинствата. Резултатите от проучването обаче показват ясно изразена дългосрочна тенденция към намаляване на техния брой. Домакинствата, които през изминалата есен са декларирали, че притежават такива телевизори, са с 5 на сто по-малко от тези през 2014 г.

Освен преминаването към по-модерни телевизионни екрани ясно се наблюдава и ръст на използваните устройства смартфони и таблети. През есента на изминалата година 41% от домакинствата са декларирали, че притежават поне един смартфон, което е два пъти повече в сравнение с година по-рано. Увеличили са се и домакинствата, притежаващи таблети, като техният брой е достигнал повече от една пета от всички домакинства в страната.

Дълготраен застой се наблюдава обаче в броя на домакинствата, притежаващи преносими компютри. Според данните от последното проучване на Нилсен Адмосфер България такива компютри притежават 37% от домакинствата в страната.

Компанията за маркетингови проучвания посочва, че модерните технологии са значително по-разпространени в големите градове, отколкото в селата и градовете с население до 3 000 жители. В градовете с над 100 000 жители например телевизори с плосък екран притежават почти 70% от домакинствата.

Подобно разпределение се наблюдава и при притежателите на смартфони и таблети. В градовете с над 100 000 жители например смартфон притежават половината от домакинствата, а таблет – една четвърт от тях, докато в селата и градовете с население до 3 000 жители домакинствата, притежаващи смартфон, са близо една четвърт от всички домакинства, а притежаващите таблет – едва 13% от тях.