Моделът на Airbus A380 е един от най-впечатляващите пътнически самолети в историята на авиацията. Освен, че той е най-голямата такава машина в света е и едно мащабно технологично чудо.

Идеята за него се ражда преди три десетилетия, като целта на европейската компания била да направи истинска революция в авиацията. Посоката на Airbus определено била правилна и години по-късно A380 успява да запълни една ниша на силно натоварените летища.

Снимка 377085

Източник: GettyImages

През първите години след настъпването на новото хилядолетие Airbus успява да продаде само 331 броя от самолета, а половината от тях са за дубайските авиолинии Emirates. Заради слабите продажби анализатори на индустрията наричат модела "най-голямата грешка на Airbus" и твърдят, че той е създаден за пазар, който "не съществува".

Въпреки големите затруднения около реализацията му на пазара супер джъмбо самолетът остава един от най-амбициозните такива проекти в бранша. Airbus не продава по-скъп модел от него, като цената на A380 достига 445,6 милиона долара.

Какво още знаем за него?

Първата доставка на А380 е за Singapore Airlines през 2007 година. След това поръчки за модела правят още Emirates, Lufthansa, British Airways, China Southern, Air France, Korean Air, Qantas и други. Etihad започва да лети с модела през 2004 година, като разполага с 10 броя от него в момента.

Снимка 377086

Източник: GettyImages

Моделът е "въоръжен" с двигатели Rolls-Royche Trent 900, като на борда му могат да летят повече от 800 души. По-специалните гости, които летят с A380 на Etihad, могат да ползват собствени апартаменти с дивани, които се разтягат и стават легла. Те разполагат и с отделна баня и душ кабина.

Снимка 377084

Източник: GettyImages

Дубайските авиолинии имат и по един ултра луксозен апартамент на самолет. Билетът за него може да струва над 40 000 долара за двете посоки между Ню Йорк и Абу Даби.

*Снимките са от А380 на Emirates.