Българският вагон "Сокол" е покрил успешно тестовете в сертифицираща организация "АФЕР" в Румъния и доказал, че отговаря на всички необходими изисквания, заложени в техническите характеристики на възложителя-БДЖ-ПП ЕООД, пише вестник "Труд".

"За нас е гордост, че имаме произведени и реновирани български вагони, които не само че не отстъпват по качества на чуждестранните производители, а в определени детаили и ги превъзхождат", категоричен е изпълнителният директор на "Вагонен завод - Интерком" Валери Димитров.

Модернизираният вагон от проект "Сокол" всъщност е рециклиран пътнически вагон и е първият от общо 15 за нуждите на БДЖ, чиято реконструкция беше възложена на предприятието в Дряново.

Снимка 625135

Източник: "Вагонен завод - Интерком"

Наскоро приключили и пробите на новия вагон в сертифицираща организация "АФЕР" в Румъния. 

"Нашият вагон е покрил успешно тестовете за скорост от 186 км/час. Искахме да изпробваме конструкцията при такава скорост, но всички в лабораторията бяха категорични, че вагонът ще може да се движи безпроблемно и при 200 км/час. А първоначално имаше скептици, които казваха: "Този вагон и 100 километра няма да може да развие". Динамичните проби обаче показаха, че конструкцията, ходовата част и всичко останало отговаря на изискванията, интериорът също впечатли експертите. Това е изключително добра оценка за целия екип, който работи по проекта и постигна тези забележителни резултати", споделя Валери Димитров.

Работата по изпълнението на поръчката за обновяването на тези вагони продължава.

"Занапред трябва да спазим сроковете за предаването на предвидените по договора вагони. Имаме амбицията, че до края на годината ще можем да предоставим на БДЖ първия обновен състав от 5 вагона минимум - 4 втора и един първа класа. Но това е свързано най-вече с ритмичното плащане за поръчката. Ако нямаме навременно постъпление на сумите, няма да можем да се справим, защото сме зависими от възложителя", обяснява Димитров.

Представителите на вагонния завод в Дряново обмислят създаването на подобна на румънската база и у нас.

Няма купувачи за заложените от БДЖ вагони и мотриси Дезиро

Няма купувачи за заложените от БДЖ вагони и мотриси Дезиро

На извънредно общо събрание на 26 май част от кредиторите на „Холдинг БДЖ" гласуваха да бъдат открити процедури за разпродажба на 25 дизелови мотриси „Сименс Дезиро" и 3407 стари товарни вагона.

"Тази дейност е изключително печеливша. В завода в Дряново имаме всичко необходимо за извършването на подобни тестове. Възнамерявам да предложа на няколко фирми, с които да се кооперираме и да работим. Държавата също трябва да се включи. Добре е да се знае, че в България има два вагонни завода и те са изключително важни, защото ако не са тези предприятия, няма да има къде да се правят ремонти на подвижния състав. Преди дни излезе нова поръчка за ремонт на 10 вагона. Предстои да се пуснат за реконструкция още над 200 вагона, защото железниците ни са много остарел подвижен състав и се нуждаят от обновяване", разкрива Валери Димитров.

Ръководството на "Вагонен завод - Интерком" очаква много поръчки, но се сблъсква с липса на кадри.

"Преди време поради независещи от нас причини съкратихме над 160 човека, а сега имаме спешна нужда от работна ръка. Започваме кампания за набиране на работници. Важното е да им се плаща редовно и адекватно,като това ще е най-големият стимул, за да дойдат в предприятието", категоричен е Валери Димитров.

Снимка 625132

Източник: "Вагонен завод - Интерком"

В завода са работили кадри от Дряново, Габрово, Севлиево, Трявна, Велико Търново. В момента е изключително важно тези хора да се върнат в предприятието и настоящите и бъдещи поръчки да бъдат реализирани. За това след 1 август ще се опитваме да бъдат въстановени повече от напусналите работници. Имаме остра нужда от шлосери, монтажисти, стругари, заварчици. За осигуряване на човешкия ресурс дряновският завод подписва договор с румънска фирма, която доставя работници в северната ни съседка от Пакистан, Индия и Малайзия.

До 200 км/ч: БДЖ ще закупи нови влакове за близо 3 милиарда лева

До 200 км/ч: БДЖ ще закупи нови влакове за близо 3 милиарда лева

По обществени поръчки, обявени от Министерството на транспорта

"Ние също се насочваме към внос на работна ръка, защото тези нации са много дисциплинирани и работни. Имаме идея за наемане на кадри от нашите партнйори в Украйна с които работим съвместно по няколко проекта. Заплатите ще бъдат гарантирани, ще бъдат възстановени социалните придобивки за персонала-транспорт, храна, битови помещения. Предстои да обновим общежитието към завода и да се превърне в база с капацитет 70 души"за наетия персонал", допълва Валери Димитров.