Министерството на транспорта и съобщенията обяви четири обществени поръчки за общо 2 812 711 865 лева без ДДС. Със сумата е предвидено да се закупят нови локомотиви, както и електрически мотриси, става ясно от регистъра с обществените поръчки.
От Българските държавни железници потвърдиха новината пред Money.bg. С най-голяма прогнозна стойност е поръчката за 20 броя едноетажни нулевоемисионни електрически влакове тип push-pull, които могат да развиват до 200 км/ч, с капацитет от минимум 300 седящи места. За тях са предвидени максимум 1 200 483 000 лв.
За доставката на 35 броя едноетажни нулевоемисионни електрически мотриси ще бъдат похарчени допълнително 1 108 747 490 лв.
Над 400 милиона лева ще струва покупката на 7 броя двуетажни електрически мотриси. Допълнително ще се похарчат 92 952 795 лв. за 18 броя електрически маневрени локомотиви.
Инвестицията се финансира с европейски средства по Плана за възстановяване и устойчивост и с бюджетни средства. До момента в България не са подготвяни обществени поръчки за подвижен състав от подобен мащаб.
Източник: Фейсбук профил на БДЖ
Ще подобри ли мобилността на хората новият подвижен състав на БДЖ?
Според Министерството на транспорта отговорът е да. Подобрението трябва да дойде чрез прехвърляне на пътуванията от индивидуален към железопътен транспорт, което ще позволи да бъде предоставена "модерна, сигурна и комфортна услуга за пътниците по над 50% от дестинациите в страната".
Към момента вагонният състав на БДЖ е на средна възраст от 32 години.
projekt
на 01.05.2023 в 07:57:15 #2На гол тумбак, чифте пищови. релсите позволят 60-80 км, ама купили влакове за 200-300-400 че даже и за 500 км в час. Даже следващите влакове щели да могат да поддържат и над 1000 км в час. Даже щели да теглят нов кредит за 10 милиарда..... Ама релсите поддържат 70 км в час
no-noi
на 26.04.2023 в 21:53:02 #1То релсите тракат сякаш се возиш на ориент експрес през 19 век а те тръгнали да приберат едни комисионни маи