Броят на британците, които са абонирани за услуги като Netflix, Amazon и NOW TV на Sky, за първи път надвишава този на абонатите на традиционна сателитна или кабелна телевизия, съобщи регулаторът Ofcom, цитиран от Reuters.
Излседването показва, че промяната в начина, по който британците консумират телевизионно съдържание, носи първи спад на приходите на традиционните оператори след години на устойчив ръст.
Netflix, Amazon и NOW TV имат 15,4 милиона потребители през първото тримесечие на годината срещу 15,1 милиона, които плащат за сателитна или кабелна телевизия. Засега обаче традиционните оператори все още получават повече приходи - 6,4 милиарда паунда през 2017 г. (спад от 2,7 процента) срещу 895 милиона паунда за стрийминг услугите.
Времето, което британците прекарват през телевизорите си, продължава да намалява - 3 часа и 22 минути на ден, спад от девет минути от 2016 и 38 минути от 2012 г.
Все повече съдържание се гледа на мобилни устройства, като най-младите британци, включени в изследването - тези на възраст между 16-34 г. - прекарват 4 часа и 48 минути на ден в консумирането на видео съдържание, но по-малко от половината от това време е пред телевизора. Около час от него е в YouTube.