Lexus смята, че най-накрая е намерила начин да настигне Mercedes в продажбите на луксозни автомобили: да навлезе в бизнеса със суперскъпи лодки.

Премиум брандът на Toyota Motor Corp. планира да започне да продава 20-метрова ултра-луксозна яхта в САЩ през втората половина на годината. Плавателният съд ще има място за 15 гости, три спални със собствени санитарни помещения, плюс отдели кабини за екипажа. Цената не бе обявена, но се очаква да бъде сравнима с другите в този клас - или около три милиона долара.

За Lexus навлизането във водата е по-малко с цел продажбата на големи, красиви лодки, тъй като пазарът е твърде малък, а по-скоро е насочен към обновяването и полирането на имиджа на бранда, който загуби част от блясъка си в последните години.

Пазарът в САЩ е може би най-важният за компанията, но тя не е била първа на него от почти десетилетие. А междувременно останалите масови автомобилни производители настигат по отношение на качеството и започват масова трансформация към автономното шофиране.

Концепт на 20-метровата яхта

Източник: Lexus/Getty

Концепт на 20-метровата яхта

Ултра-луксозна яхта повдига и имиджа на Lexus като луксозна марка. А обновление на бранда е нужно. Компанията водеше в САЩ 11 години, но след това бе задмината от Mercedes и BMW, които по-бързо успяха да се нагодят към пазара и да започнат да продават SUV модели.За да успее да си възвърне част от пазарния дял, Lexus представи нов модел - UX, този месец и добави вариант с три реда седалки на RX.

Освен нови автомобили, компанията опитва и с нови маркетингови трикове, като се опитва да се позиционира като доставчик на луксозен лайфстайл, а не просто на скъпи автомобили.

Затова и смени своето мото от "Стремеж към съвършенство" на "Преживейте невероятното" - тъй като последни проучвания посочват, че богатите харчат по-малко за предмети и повече за различни дейности и пътешествия.

Което ни води до яхтата.

"Ако обърнем поглед към корабоплаването в този клас, вие не си купувате просто един корпос, а преживяване", казва Памела Данзигер, която притежава изследователската компания Unity Marketing. "При яхтите има цял лайфстайл, който върви заедно с лодката".

Lexus все още не е представила официално дизайна на яхтата, но шефовете на компанията казват, че повечето детайли вече са изяснени и вече са в етап на планиране на производство.

Японската компания не е единствената. През 2016 година Mercedes започна да продава яхти, а BMW обмисля този вариант от поне 2011 година.

Спортната яхта на компанията

Източник: Lexus/Getty

Спортната яхта на компанията