Само един бизнес съвет, но както се казва - за един милион долара, получава съоснователят и главен изпълнителен директор и на Airbnb Брайън Чески. Съветът е от инвеститор на име Пол Греъм и именно той помага на бизнесмена да превърне една мечта в империя за милиарди, признава самият Чески, цитиран от CNBC.
От стартъп до индустриален гигант на стойност $70 милиарда
"Съсредоточете се върху 100 души, които ви обичат, вместо да карате милиони хора просто да ви харесват. Това е най-добрият съвет, който някога съм получавал", споделя Чески по време на събитие на Stanford Graduate School of Business.
Думите на Пол Греъм, който е съосновател на технологичния стартъп акселератор Y Combinator, помагат на Чески и неговите партньори да се съсредоточат върху малка аудитория от потенциални клиенти, докато изграждат своята компания за ваканционни имоти под наем.
В ранните дни на Airbnb съветът, превърнал се в бизнес план, означава създаване на изживявания за гостите, отличаващи се от традиционния престой в хотел. Именно домашната атмосфера и уют правят платформата толкова успешна по цял свят.
В началото малък брой хора оценяват престоя си в Airbnb
Малкият брой хора, които оценяват високо изживяването чрез Airbnb, са както гости, така и домакини. Именно те се превръщат в "маркетинговия отдел" на компанията. Стратегията проработва.
През първото си десетилетие компанията става по-голяма от Hilton, която стартира през 1919 година, а днес има пазарна капитализация от $36,43 милиарда. Голяма част от този ранен растеж се дължи на т.нар. "маркетинг от уста на уста".
Днес Брайън Чески все по-често подкрепя идеята имотите в Aorbnb да се използват не само за почивка, а също и за работа "от вкъщи". И тази негова идея също жъне световен успех.