Съгласно неконсолидирани данни за периода януари-август тази година, Девин АД е отчел продажби на стойност 37,638 млн лв. като реализираната печалба формира ръст от рекордните 179% в сравнение със същия период през изминалата година, съобщиха от пресцентъра на дружеството.

Основна причина за рекордните продажби е добрата дистрибуция на Девин и завишеното търсене на бутилирана вода заради високите температури през летните месеци. Допълнителен фактор за отличните резултати на компанията са и приходите от енергийната напитка Red Bull, които за януари-август 2007г. бележат ръст от близо 30% спрямо същия период през изминалата година.

По последни данни, пазарът на бутилирани води е сред най-динамично развиващите се в сектора „безалкохолни напитки" в България със среден ръст от 10-13% на година, като консумираните количества вода за поредна година надхвърлят тези на газираните напитки.

Обяснението на този феномен се крие в ясно изразената световна ориентация към здравословен начин на живот. В следствие на това се наблюдава промяна в потребителските навици и очакванията спрямо продуктите.Тази тенденция към потребление на здравословни продукти ще е доминираща на пазара в бъдеще, смятат експерти от бранша.

Българските натурални води са най-евтините в Европа, като средната цена за литър е два пъти по-ниска от тази в Австрия и с около 60% по-ниска от същата в Румъния. Това разпалва амбицията за активен износ на българските производители към съседни пазари.