Броят на жалбите към Комисията за защита на потребителите  (КЗП) се увеличават лавинообразно, като само до септември тази година са подадени повече оплаквания отколкото за цялата 2010 г. Това съобщи на пресконференция в БТА Александър Масларски, член на комисията. До края на септември тази година са подадени около 12 000 жалби, а за миналата година техния брой е бил около 10 000.

Хората се оплакват наx-често от топлофикациите и ВИК дружествата. След това се нареждат жалбите към телекомите  и различните рекламации към мобилните апарати и телевизорите.

На пресконференцията стана ясно, че хората вече ще могат да подават по-лесно жалби по електронен път в КЗП. Това е възможно след реализирането на европейски проект, който дава възможност да се отправя запитване относно движението на жалбите, като отговор ще бъде изпращан в рамките на 24 часа, обясни Масларски. Той посочи, че при попълването на електронната форма има задължителни полета, което прави възможно изпращането само на жалби, в които има коректно попълнена информация за обекта. Цялата стойност на проекта е 600 711 лева.

Той трябваше да стане факт още от началото на тази година, но обжалвания на обществената поръчка са забавили неговото изпълнение, коментира Масларски. Той посочи, че функционирането на тази система улеснява хората да подават своите оплаквания. "Често пъти потребителите не подават сигнали и жалби, защото нямат време да посетят офис на КЗП, като с новата система този сериозен недостатък се преодолява, заяви той.

Жалби могат да се подават по всяко време на уеб страницата на Комисията за защита на потребителите - www.kzp.bg, в секция "Подай жалба". За хората, които нямат достъп до интернет, старата система ще продължи да функционира. Всеки може да занесе лично соята жалба в офисите на регионалните представителства на КЗП в страната.