62 млн. лв. са нужни за решаването на проблемите на най-опасните участъци от железопътната инфраструктура.

Това заяви министърът на транспорта Петър Мутафчиев по повод днешния инцидент с влак, който дерайлира на гара Владо Тричков, цитиран от news.bg.

Щетите от инцидента възлизат на около 500 000 лв.

Министър Мутафчиев обясни, че са нанесени щети на около 450 метра от железния път (300 метра по път 2 и 150 метра разрушени по път 1), 2 стълба са пострадали по пътната мрежа, както и две трансформаторни кутии.

Този инцидент е сериозен сигнал за състоянието, в което се намира жп транспортът, допълни Мутафчиев.

Той бе категоричен, че 90% от катастрофите с влакове са резултат или на лош път, или на лошо състояние на вагоните.

Според него възобновяването или конструирането на жп инфраструктурата и жп транспорта са отлагани 15 години, но няма повече време за отлагане.

Той каза още, че лошото състояние на влаковете и на жп пътя води до отлив на клиенти и намаляване приходите за БДЖ.

Според министъра за забавянето на рехабилитацията на жп транспорта причините са и в проблемите със законодателството.

Ограничили сме се само с концесионирането, допълни министър Мтафчиев, който се обяви за това, да се отворят възможностите за публично-частното партньорство.

Веселин Кожухаров от БДЖ заяви от своя страна, че за цялостното обновяване на жп инфраструктура ще са необходими 2 млрд. лева, в което се включва ремонт на жп инфраструктурата и обновяването на влаковете и вагоните.

Ако скоро не се направи нещо по въпроса, ще се наложи затваряне на жп линии, каза той.

Относно днешния инцидент, Кожухаров обясни, че около 16.00 - 17.00 часа движението по трасето ще бъде възобновено, като там влаковете ще се движат с около 25 км/ч, което обаче ще ги забави само минута-две.

Междувременно стана ясно, че според разчети на Министерството на транспорта страната има чувствителен недостиг на вагони.
Очаква се около 1500 вагона тази година да излязат от експлоатация.

Разчетите на министерството са категорични, че целогодишно трябва да се купуват поне 200-300 нови вагона, за да се отговори на нуждите на жп превоза.