Шансът на крадците на возила в Италия са предимно старите коли, пише ProntoSofia. Неслучайно начело в класацията от най-често крадени автомобили в Италия са стари модели извън производство като Фиат Уно, Фиат Панда, Фиат Пунто, Фиат 500 и Autobianchi Y10. Все още важи и правилото, че „старите Golf са като свинското - нищо от тях не се хвърля".

Силен спад в автомобилните кражби беше отбелязан в Италия през 2007. Според вестник „Република" през миналата година са били откраднати 200 000 коли на Апенините, или с 20 000 по-малко от предишната година.

Според предвижданията данните ще бъдат още по-оптимистични през 2008, така че тенденцията е до края на годината да бъде регистрирано още по-голямо намаление. Или с други думи, черният рекорд от 370 000 откраднати коли през 1991 година е само далечно минало.

Италианската тенденция е в унисон със случващото се в Европа, където през 2007 са били откраднати 780 000 коли. През предишната година този брой е бил 907 000.

Експертите обясняват спада в кражбите с факта, че вече не е изгодно да се крадат автомобили.

Крадците на коли с цел препродаването им на части се изправят на практика пред серия от електронни устройства - при някои модели коли те достигат дори 40 на брой. Много често електрониката на колата е в състояние да „разпознае" дали е имало намеса на крадец, така че може да блокира целия автомобил. Освен това цената на ръботната ръка вече е толкова висока, че дори човек да има достъп до склад с крадени автомобилни части, не му е изгодно да поправя дадена кола заради силната конкуренция на новите модели, които се предлагат чрез оферти.