От този месец потребителите на "Топлофикация София“ ще получават две сметки, изтече почти-официално информация в медиите. 

Едната ще бъде за потребената топлоенергия. Втората ще представлява 1/12 част от годишната сума за услугата "дялово разпределение". До сега заплащането на последната се се извършваше веднъж годишно, след края на отчетния период.

Кога, как и защо се случва това?

След провеждане на един нелек разговор с опърничав служител на столичното дружество, който не бе склонен да дава много информация, все пак ще внеса и малко разяснения по въпроса.

Кога е взето това решение?

Решението за плащане на услугата дялово разпределение през отчетния период е взето като "Вътрешно решение - споразумение" - /каквото и да означава това/, между Топлофикация София и топлинните счетоводители

Коментар/б. р/: Като резултат от нововъведението, потребителите ще трябва да плащат всеки месец предварително, част от задълженията си към топлинния счетоводител. Доколкото ми е известно, в договорите на отделните сгради с топлинните счетоводители е записано, че тази услуга се заплаща след края на отчетния период. Най-малкото, заради факта, че отчитането на показанията на водомерите, отчитането на топлинните разпределители, както и изравняването на прогнозните количества енергия се извършва след края на отчетния период. Сега дефакто ние ще плащаме на топлинните счетоводители предварително, за услуга, която те все още не са извършили.


"Двете така наречени "сметки" ще бъдат в едно и също съобщение от Топлофикация", бе категоричния отговор на служителката на отправения въпрос от Money.bg. Тоест няма да се пращат две писма/две съобщения/.

"Потребителите ЩЕ ЗАПЛАЩАТ ЛИХВИ върху сумата за дялово разпределение"! Това бе е официалния отговор на Топлофикация на въпроса ми, "Ще се начислява ли лихва върху сумата дължима за "дялово разпределение, ако съответния потребител не заплати задължението по дадена фактура?"

Въпросът ми бе провокиран от факта, че до сега, според съществуващата законова нормативна уредба, потребителите не заплащат лихви върху прогнозните сметки от Топлофикация, по време на отчетния период. Тоест всеки потребител, по собствена преценка може да реши кога да си плати задълженията към Топлофикация. Редовно всеки месец, или след края на отчетния период - наведнъж.

Сега в едно съобщение към фактура ще се появят сума, върху която няма да се начислява лихва и такава върху която ще се начислява.