От огромни сметки и липса на фактури за изразходвания ток се оплакаха абонати от столичния кв."Факултета"

От ЧЕЗ заявиха, че фактурите са издавани редовно и сега разследват защо не са пристигали до адресите. От дружеството започнаха цялостна проверка на всички абонати в района, предаде БНТ.

Един от потърпевшите абонати е четиричленното семейство на Таня Илиева. То живее в две стаи в къща на ул. Крепост във "Факултета". Със скромната си заплата на чистачка тя винаги си е плащала тока, макар че никога не е виждала сметката си за изразходваното електричество.

Разбирала колко електроенергия е изконсумирала, когато отивала до пощата.

"Отиваме долу на пощата и питаме имаме ли сметка за плащане. И на гишето ни отговарят. Обръщат на гърба на бележката пишат ни, така разбираме, че дължим", разказа Таня Илиева.

Телевизор, хладилник, пералня, готварска печка и лаптоп - това са електроуредите, които има в дома й. Въпреки че не използват ток за отопление и досега плащали около 200 лв. Оказало се, обаче, че за декември семейството дължи почти двойно - 450 лв.

"Нямаме климатици и мисля, че това не е реално за мене. Защото не сме на ток, а сме на твърдо гориво. Купуваме си въглища и си купуваме дърва", недоумява жената.

От ЧЕЗ заявиха, че за конкретния случай има издавани редовно фактури за различна консумация.

"Те я традиционно висока, което ни навежда на това, че след като клиентката се е оплакала, че няма от какво да е толкова висока ние ще проверим дали всичко е наред", обясни Мария Дойчинова, PR на ЧЕЗ.

От ЧЕЗ ще проверят и защо издадените от тях фактури не са стигнали до абонатите

"Тези фактури са били изпращани по съответния ред чрез куриерската фирма, която разпраща фактурите. Свързахме се с нашия подизпълнител и те правят проверка, за да видят на какво с дължи евентуалното неполучаване на такива фактури", уточни Мария Дойчинова.

Енергодружествата съветват когато имате съмнения за вашата сметка за ток веднага да подавате сигнал, за да може да започне проверка, която да установи дали има някакво нарушение.