След като съобщи за рязък спад в печалбите си за четвъртото тримесечие на 2007, Yahoo направи разочароваща прогноза за настоящата година и каза на инвеститорите си да чакат поне до 2009 г., за да видят нещо по-добро, пише The New York Times.

Плановeте на Yahoo да обърнe ситуацията в своя полза включват и съкращение на 1,000 работници в средата на февруари, което ще намали разходите и ще насочи фокуса към по-важни бизнес зони.

Все пак компанията е казала, че планира да инвестира агресивно в някои зони като рекламни технологии и избрани отдели в интернет портала, за да получи по-голям дял от приходите от онлайн реклама. Тъй като някой от уволнените ще могат да кандидатстват на други позиции в Yahoo, нетният ефект върху работната сила, която в момента е 14,300 души, още не  ясна.

Джери Янг, главен изпълнителен директор, предупреди за „насрещен вятър" през 2008. Понижените прогнози се дължат на забавянето на американската икономика, макар било рано да се прецени дали отслабването във финансовата сфера, недвижимите имоти и пътуванията ще удари също и интернет рекламата.

"Няма много позитив в доклада", казва Джон Айкен от фирма за инвестиционни анализи в Ню Йорк.

В проява на нетърпеливост, инвеститорите реагираха негативно и акциите на Yahoo паднаха с над 10% до нива отпреди три години.

Нетната печалба на Yahoo за четвъртото тримесечие е паднала до 206 млн. долара, 23% понижение спрямо периода на предходната година. Приходите са нараснали с 8% до $1.8 млрд. Като се отчетат комисионните на рекламните партньори, приходите са $1.4 млрд., което съответства на очакванията.

Съоснователят на Yahoo Янг зае поста изпълнителен директор миналото лято, за да закрепи положението заради нарастващото недоволство на инвеститорите. Той обеща да се фокусира върху три задачи: за ползвателите Yahoo да стане изходна точка към мрежата, компанията да се превърне в топ място за поместване на реклама, технологичната инфраструктура на Yahoo да се отвори към програмисти и издатели.

Тази стратегия изисква време и инвестиции. Янг е бил позитивен: „виждаме първите знаци на успех в резултат на този ясен нов фокус". Yahoo стеснява фокуса на портала си, особено върху стартовата си страница, персонализираната услуга MyYahoo, търсачка, мейл, както и новини, финанси или спорт.

Направените подобрения са довели до двуцифрени проценти на ръст на посещенията. Но други услуги като фотографии, картички и социални мрежи ще бъдат премахнати.