Тримесечното отчитане означава, че показанията на електромерите ще се отчитат веднъж на три месеца, вместо всеки месец, Както и до сега,плащането на сметки ще става всеки месец.
За първите два месеца от тримесечния период ще бъдат формирани две равни месечни сметки, изчислени въз основа на формула, която отразява индивидуалното потребление и сезонността. На третия месец, след отчитане на електромера потребителят ще получава изравнителна фактура, която ще отразява разликата между стойността на реално потребената електрическа енергия за целия тримесечен период и фактурираните сметки през първите два месеца.
Изравнителната фактура, която ще получи всеки клиент ще съдържа информация за:
- Отчетените в началото и края на тримесечния период показания;
- Общо потребената електроенергия;
- Сума за плащане - от нея са приспаднати вече фактурираните две равни месечни вноски;
- Информация за размера и сроковете за плащане на месечните вноски (1- ва и 2- ра) за следващите два месеца
Битовите клиенти ще плащат всеки месец, а ще получават фактура през третия месец, след отчитане на показанията на електромера. Стопанските потребители ще продължат да получават фактура всеки месец. В случай, че фактура не е получена, ЧЕЗ призовава клиентите си да сигнализират за това като се обадят на денонощната телефонна линия (0700 10 010) или в Центровете за обслужване на клиенти. Освен това, до 30 юни 2008 г. всеки клиент на компанията може безплатно да промени титуляра на партидата си, както и да коригира личните си данни, ако не са изписани правилно.
Във връзка с въвеждането на тримесечното отчитане, ЧЕЗ постепенно увеличава броя на служителите, които работят на денонощната информационна телефонна линия - 0700 10 010. Клиентите на компанията ще могат да получават информация за графика на отчитане и сроковете за заплащане на консумираната електроенергия и по следните начини: в своята индивидуална фактура; на интернет адрес http://www.cezelectro.bg/; в Центровете за клиенти, които са 31 на територията на Западна България.