Специализираното издание CarBuzz състави списък с автомобили, които "отказват да умрат". Според журналистите тези модели могат да се карат десетилетия. Рейтингът включва бизнес седани, компактни модели и дори един SUV, характеризиращи се с прост дизайн, надеждни двигатели и непретенциозна поддръжка.

Първото място в класацията зае Toyota Camry от 1992 г. В списъка са още Honda Accord, Volkswagen Beetle, Ford Crown Victoria и др.

Рано или късно една кола ще стане твърде скъпа за поддръжка и ще се отправи с голямата купчина скрап към небето. За да опростим, това се случва, когато колата е загубила достатъчно стойност, така че поправката или подмяната на износен двигател или трансмисия струва повече от простото им заместване с еквивалентна кола или по-нова с по-малко километри.

С модерните автомобили можете да очаквате да изминат около 200 000 мили или повече, преди двигателят да е твърде изхабен, за да продължи - такива са огромното мнозинство коли от последните десетилетия на миналия век.

Въпреки това, не всички коли са направени еднакво, а някои просто изглежда никога не умират, освен ако не ги порази ръждата. От време на време ще видите кола от друго време на пътя и ще се чудите как, по дяволите, е издържала толкова дълго. Вероятно следващият, който видите така, ще бъде един от тези модели.

Снимка 582246

Източник: Wikipedia

1. Toyota Camry (след 1992 г.)

Нека първо махнем очевидното от пътя си. Когато невежи хора заявяват, че колите са направени да издържат само X години или мили, това е глупост. Нито един производител на автомобили не печели от репутацията на кола с кратък живот, а всички имат интерес и печелят от това, да има уважение към продукта им, когато той " трае вечно".

Toyota е кралят на тази репутация в САЩ и по целия свят. Тя започна по сериозно, когато марката представи по-широкия модел Camry от 1992 г. като световен автомобил и пряка конкуренция на Ford Taurus в САЩ. С проста поддръжка, Toyota Camry изгради репутация на евтина надеждност. След това, когато моделът започна да остарява, 200 000 до 300 000 мили станаха обичайни, докато 150 000 мили беше очакваният живот. Виждали сме чифт Camry на 300 000 мили, купени през една година, когато човекът, който поддържа и двете коли, вдигна рамене, когато го попитаха за това, и каза, че маслото се сменя само когато се сетят и има време. Toyota Camry никога не е била вълнуваща кола, но репутацията й за надеждност и издръжливост е заслужена.

Снимка 582245

Източник: Wikipedia

2. Honda Accord (след 1989)

Подобно на Camry, третото поколение на Honda Accord достигна своя успех в играта за издръжливост през 90-те години. Третото и четвъртото поколение имат репутация на почти бронирана надеждност и една от многото причини е, че има документирани модели, които са изминали над милион мили.

Един от тях е модел от 1990 г., притежаван от нов от един собственик в Мейн, преминал границата от милион мили през 2011 г. с нищо повече от спазване на препоръчаните от завода интервали на поддръжка и избягване на ръжда. Honda отбеляза постижението, като подари на годдподин Лоцисеро чисто нов Accord. Съвсем наскоро Honda Accord от Северна Каролина, модел 2000 г., премина границата от милиони мили през 2019 г.

Снимка 582247

Източник: Wikipedia

3. Старите Volvo като цяло (със задно задвижване преди 1996 г.)

Моделите на Volvo, които най-често се свързват с подобна на танк способност за оцеляване, са трицифрените серии от 1970-те, 80-те и началото на 90-те години. Много автомобили комби Volvo 240 са били предавани от родители на деца, за да станат колежански коли и са преживели нередовна поддръжка, смесена с пътувания, за да стигнат до четвъртия и петия си собственик.

Най-известният модел за трупане на километри обаче е P1800 от 1966 г. Той беше собственост на Ърв Гордън от Пачоуг, Ню Йорк, който вкара колата си в Книгата на световните рекорди на Гинес. Той измина тримилионната си миля с колата на 18 септември 2013 г. Най-известен от примерите с голям пробег, има Volvo 245 GL от 1979 г., което шведска логистична група използва като служебна кола, за да измине над 1,6 милиона мили.

Снимка 582244

Източник: Wikipedia

4. Volkswagen Beetle Type 1 (1950-1979)

Моделът Beetle никога не се е променял съществено, така че тук се включват по-ранни и по-късно произведени машини, но оригиналният "бръмбър" на Фолксваген дойде в САЩ през 1950 г. и спря да се внася през 1979 г. Ранните коли са по-вероятно в трезорите на колекционери, но все пак ще видите модели от 1960-те и 1970-те, които не са изгнили, спирайки трафика поради любопитство от време на време. Volkswagen Beetle е толкова разпространен, защото беше толкова прост и лесен за поддръжка - включително факта, че двигателят е с въздушно охлаждане, така че няма система за водно охлаждане, която да се поддържа. Добавете към това култова фенбаза, която иска да ги задържи на пътя, и ще имате кола, която само ръждата може да убие. Дори сега двигателят вече да не е най-надеждното нещо на света, но частите все още са лесни за намиране и могат да бъдат сменени на алеята.

Снимка 582248

Източник: Wikipedia

5. Mercedes 240D/300D (от 1975 нататък)

Седанът от поколението W123 има репутацията на един от автомобилите на Mercedes с най-високо инженерство от гледна точка на здравина. Вземете един от моделите с дизелов двигател и имате нещо, което е изключително опасно според днешните стандарти за безопасност и все пак вероятно ще ви надживее. Базовият дизайн на дизеловия двигател и самото гориво означават, че един добре сглобен двигател, който не се натоварва редовно от теглене, може да измине над 500 000 мили, без да се нуждае от основно обслужване или ремонт. Най-добрият пример с голям пробег, който можем да намерим, е този, който е бил собственост на гръцки таксиметров шофьор и е навъртял 2,85 милиона мили.

Снимка 582249

Източник: Wikipedia

6. Ford Crown Victoria/Mercury Marquis

Изписани са книги за здравината на Ford Crown Victoria. Неговата по-луксозна версия също заслужава подобно внимание. Полицейските коли и таксиметровите модели идват с модернизирани и добавени части като маслени охладители и по-здраво окачване, но те не са необходими за обикновения шофьор и останалата част от рецептата беше същата: здрав V8 двигател, солидна задна ос, бронирана трансмисия и дизайн на каросерията като на камион. Crown Vic излезе от производство през 2011 г. , но все още има хиляди на пазара на употребявани автомобили и вероятно все още ще ги има след още десет до двадесет години. Той не само е брониран, но е и един от на -надеждните американски автомобили, създавани някога . Един дори беше управляван от американски издател повече от 465 000 мили, вдъхновявайки книга, наречена "Колата, която не можах да изхабя".

Снимка 582250

Източник: Wikipedia

7. Jeep Cherokee XJ (1987-2001)

Да, Jeep Cherokee XJ се появи на пазара през 1984 г., но не получи редови двигател 6 до 1987 г., а това е този, който искате. Ако си купите такъв сега, вътрешността ще е окаляла, прозорецът няма да се спусне, радиото ще има онова досадно бръмчене, което съответства на оборотите на двигателя, но ще се сдвижи стабилно. И въпреки че не е с дизайн на каросерия върху рамка (Cherokee XL има сериозни претенции да бъде първият кросоувър ), той ще работи добре и ще бъде приличен офроудър. Ако приемем, че имате легендарно издръжливата система за впръскване на гориво V6, разбира се.

Според сайта CarBuzz, тези неразрушими коли от миналото ще надживеят всяка съвременна, основното е да ги обслужвате навреме, но и това не е напълно задлъжително.