Продажбите на алианса Renault-Nissan за първите шест месеца на годината го наредиха на първа позиция в света по този показател, пред Volkswagen Group и дългогодишния лидер Toyota Motor.

Според информация от производителите, Renault, Nissan, Mitsubishi и Dacia общо са реализирали 5 268 079 машини за периода. Не бива да се пропуска фактът, че алиансът придоби и японската марка Mitsubishi.

Марките на Volkswagen Group - VW, Audi, Skoda, SEAT са намерили 5 115 900 клиенти през първото полугодие.

За първите шест месеца на 2017-а, Toyota Motor отчита продажбата на 5 129 000 нови коли, което представлява увеличение от 2.7% в сравнение със същия период на миналата година. Но също така означава, че най-добре представящият се производител след 2008 година ще остане на трето място сред лидерите.

Основна роля за успеха на Renault-Nissan играят кросоувър и SUV автомобилите на японците, както и популярните Megane, Clio и Captur от френския производител.

Марката Mitsubishi е допринесла с почти 495 000 единици за рекордните продажби, а Dacia се радва на най-доброто продажбено полугодие в цялата си история. 

Алиансът може да се похвали и със сериозно увеличение при електромобилите , като общата им реализация към края на полугодието е достигнала 481 151 единици.