2017 година ще остане в историята на автомобилната индустрия заради две свързани тенденции в Европейския съюз: увеличението на емисиите въглероден диоксид и повишението на продажбите на бензинови автомобили, показват данни на European Environment Agency (EEA) и European Automobile Manufacturers" Association (ACEA).

Средните емисии въглероден диоксид от новите автомобили се повишиха с 0,4% до 118,5 г/км през 2017 година. В 17 държави те бяха по-високи в сравнение с 2016 година, включително големи пазари като Великобритания (0,8%), Франция (0,6%) и Германия (0,1%). Най-висок ръст записват Полша (1,43%) и Холандия (2,27%). Това е първото повишение от 2010 година насам, откогато се води статистика.

Bosch създаде технология, която ще спаси дизела

Bosch създаде технология, която ще спаси дизела

Революционен пробив

Другата тенденция е, че през 2017 година бензиновите автомобили станаха най-продаваните в Европейския съюз, изпреварвайките дизеловите. Това се случва за първи път от 2009 година. Делът на дизеловите намаля с 5,1 процента, а на бензиновите се покачи с 3,6%, достигайки 49,4%.Пазарният дял на електрическите автомобили се повиши умерено от 1,1 до 1,5%.

Продажбите на дизелови автомобили във Великобритания катастрофираха

Продажбите на дизелови автомобили във Великобритания катастрофираха

Brexit също не вдъхва увереност на потребителите