Един от най-големите американски автопроизводители Ford ще си сътрудничи с технологичната компания Lyft в разработването на самоуправляващи се автомобили. Те трябва да бъдат пуснати в серийно производство до 2021 г.

Екипите на двете компании ще работят заедно, за да създадат софтуер, който да позволи на автомобилите на Ford да комуникират с мобилните приложения на Lyft.

Тестовите самоуправляващи се коли на автомобилната компания ще бъдат свързани с мрежата на Lyft, но за начало клиентите няма да могат да ги използват.

Превозните средства на Ford в мрежата на транспортната компания ще бъдат с шофьор, посочи пред Reuters Шериф Маракби, вицепрезидент на Ford, отговарящ за автономните превозни средства и електрификацията.

Автомобилната компания обаче е твърдо решена да пусне хиляди самоуправляващи се коли в бъдеще. "Не създаваме прототипи просто, за да създаваме прототипи", заяви Макарби.

Новият главен изпълнителен директор на Ford Джим Хакет трябва да се срещне с инвеститори следващия вторник, за да очертае стратегията за увеличаване на рентабилността на автомобилния производител в Диърборн, Мичиган.

Акциите на Ford спадат с 1.65% през тази година, докато акциите на неговия основен конкурент General Motors се повишават с 15.6%, а тези на Fiat Chrysler - с цели 71%.

Плановете на Hackett са компанията да събере приходи от услуги за мобилност, които включват споделяне на автомобили и транспортни услуги, ще бъдат една от идеите, които ще бъдат представени на инвеститорите. Партньорството с Lyft пасва идеално на тези идеи.

Автомобилната компания тества и услуги за доставка, използвайки самоуправляващи се коли и транспорт на пътници от летищата с микробус. Софтуерът в тях ще е разработен от компанията Argo AI, в която Ford ще инвестира 1 млрд. долара през следващите 5 години.

Електрическите и самоуправляващите се автомобили ще бъдат произвеждани от завода на компанията във Флат Рок, Мичиган, където ще бъдат инвестирани 700 млн. долара.

Lyft ще даде възможност на различни компании да разположат самоуправляващи се автомобили в мрежата й. За целта тя вече си партнира със стартъпа Drive.ai и компанията на Google Waymo, които разработват технологиите за автономните возила.

Интересен факт е, че основният съперник на Ford General Motors притежава 9% от Lyft, които придоби срещу 500 млн. долара през 2016 г. "Отношенията ни с GM никога не са били ексклузивни", заяви пред Reuters стратегическият директор на транспортната компания Радж Капур.

GM също работи върху създаването на свои самоуправляващи се автомобили, а междувременно подготвя и масово производство на своя електромобил Chevrolet Bolt, който ще се произвежда в предградие на Детройт.