Японският автомобилен производител Honda изтегля за втори път превозните си средства от пазара заради проблем с еърбеговете. Компанията върна в сервиза след продажба 668 000 коли заради същата неизправност през 2016 година.
Малко повече от 2 години по-късно проблемът се повтаря. Той дори е още по-мащабен, като този път производителят на автомобили изтегля за ремонт 1,1 милиона коли в САЩ, тъй като въздушните възглавници могат да експлодират и да наранят шофьорите, пише Fortune.
Изтеглянето за ремонт на част от автомобилите с въздушни възглавници на компанията Takata e заради риска, който крият. С течение на времето поради топлина и влажност те могат да се взривят и да разпръснат шрапнели, които могат да нарнят пътниците. Подобен проблем с възглавниците на същата марка е предизвикал 23 смъртни случая и стотици наранявания. От Honda признават, че знаят само за един случай на инцидент с кола от тяхната марка.
Това, което е изненадващо, е, че компанията се сблъсква със същия проблем в рамките на почти две години. Много от първоначалните проверки са показали, че все още въздушните възглавници имат опасни елементи, които могат да доведат до експлозии.
Изтеглените модели на марката и периодите, в които са произвеждани са:
Honda Accord (от 2001 г. до 2007 г.)
Honda CR-V (от 2002 г. до 2006 г.)
Honda Pilots (от 2001 г. до 2005 г.)
Honda Elements (от 2003 г. до 2010 г.)
Honda Odysseys (от 2002 г. до 2004 г.)
Honda Pilots (от 2003 г. до 2008 г.)
Honda Ridgeline (2006 г. )
Acura MDX (от 2003 г. до 2006 г.)
Acura EL (от 2001 г. до 2005 г.)
Acura TL (2002 г. и 2003 г.)
Acura CL (2003 г.)
Изтеглянето за сервиз на автомобили, снабдени с възглавници Takata, e едно от най-големите в историята на САЩ. Първото връщане от пазара Honda прави миналия септември и декември, когато вика за ремонт1,4 милиона коли. След нея Toyota и Lexus изтеглят 65 000 автомобила. A Ford се е съгласила да плати $300 милиона, за да компенсира загубите на клиентите, свързани с Takata.