Японската компания Takata Corp. ще изтегли допълнителни 2.7 милиона въздушни възглавници от САЩ, след като заключи, че могат да експлодират по време на катастрофа въпреки химическата добавка, която трябва да осигурява сигурността им.

Еърбеците са произведени между 2005-та и 2012-та година и са монтирани в автомобили на Nissan, Mazda и Ford, известява на страницата си администрацията по безопасност на движението по пътищата.

От Takata, която обяви фалит през юни тази година, не са обявили кои модели коли са засегнати от съобщението за отзоваването.

Компанията, замесена в един от най-големите автомобилни скандали, фалира

Компанията, замесена в един от най-големите автомобилни скандали, фалира

Конкурент ще придобие активите й

Около 68 милиона въздушни възглавници на компанията вече са оповестени за изтегляне до 2019-та година, защото могат да експлодират по време на катастрофа и има опасност пътниците да бъдат наранени от метални шрапнели.

От Honda потвърдиха в понеделник 11-ти смъртен случай, свързан с дефекта в една от колите на марката в САЩ. Въздушните възглавници на Takata са свързани с 18 фатални инцидента в света, пише Bloomberg.

В най-лошия случай, този дефект на еърбеците, може да предизвика изтеглянето на 130 милиона въздушни възглавници по целия свят. Производителите на автомобили могат да понесат загуби от 13 милиарда долара поради разходи по подмяната, изчислява Такаки Наканиши, анализатор в Jefferies Group LLC.

Трупащите се задължения, свързани с проблема, принудиха Takata да потърси защита от съда срещу кредиторите си, за да улесни продажбата на повечето от активите си на своя конкурент Key Safety Systems Inc.

$1 милиард глоба отнася Takata заради дефектните въздушни възглавници

$1 милиард глоба отнася Takata заради дефектните въздушни възглавници

16 смъртни случая са замесени в решението

Последното отзоваване засяга въздушни възглавници използващи калциев сулфат като изсушител. В съобщението по темата, Takata обяви, че не са запознати със случаи на разкъсани еърбегове, съдържащи изсушители на пътя или при тестване в лаборатория.

Въпреки това, след изследване на въздушните възглавници включени в последното изтегляне, от Takata съобщиха, че някои проявили намаляване на плътността на изсушителя с времето, което може да бъде причина за бъдещо разкъсване на еърбега. От 2008-а насам, компанията използва друго вещества наречено зеолит.

Продължителното излагане на горещ и влажен климат може да предизвика амониевият нитрат във въздушните възглавници на Takata да стане нестабилен и да се взриви с прекалено голяма сила, когато те се задействат при катастрофа. Години наред Takata са използвали изсушаващо вещество, което да държи амониевият нитрат сух.