Корейският автомобилен производител Hyundai Motor разкри подробности по отношение стратегията си за развитие до 2030 година и отново изрази своята отдаденост към идеята за електрификацията на продуктовото си портфолио.

От компанията заявяват, че искат да държат 7% от пазара на електромобили до 2030 година, като за целта посочват, че гонят годишни продажби от 1,87 милиона 100% електрически коли (BEV) до 2030 година. Предишните очаквания на фирмата бяха за годишно ниво от около 560 000 единици до 2025 година, информира auto-press.net.

За постигането на тези си цели, от Hyundai Motor ще лансират на пазара 17 нови BEV модела до 2030 година, 11 от които ще бъдат част от портфолиото на марката Hyundai, а останалите на Genesis.

Новите BEV пазарни предложения на Hyundai ще включват три модела седан, шест SUV, един лекотоварен автомобил и още една кола, за която към момента не се дава информация. През тази година марката стартира продажбите на IONIQ 6, а през следващата на IONIQ 7.

При Genesis новите електромобила ще бъдат две леки коли и четири SUV-а.

От Hyundai Motor анонсират, че компанията обмисля нов производствен комплекс за електромобили, както и развойна дейност по създаването на батерийни елементи от ново поколение. През 2025 година ще бъде представена и нова модулна платформа IMA (Integrated Modular Architecture).

За реализирането на този си план, Hyundai Motor ще направи инвестиция в размер на почти 15 милиарда евро до 2030 година, както и още почти 9 млрд. евро в областта на софтуерните разработки и системите за автономно управление.