Определено любителите на луксозните коли и на автомобилните състезания са изпълнени с вълнение за предстоящата 2023 година, когато нов клас прототипи ще се борят за общи победи в прочутите 24-часови състезания за издръжливост в Дайтона и Льо Ман. Наречен подобаващо LMDh (Le Mans Daytona hybrid), класът ще замени отпадналите прототипи DPi и ще отговаря на правилата както на IMSA Sports Car Championship, така и на FIA World Endurance Championship (WEC), пишат автомобилните сайтове.
Неотдавна Cadillac представи хиперавтомобила Project GTP - концептуална версия на колата, която ще се изправи срещу конкуренти от Porsche, BMW и други, за да спечели обща победа в някои от най-престижните състезания по моторни спортове в света.
"Вълнуващото в новия клас и възможността отново да се състезаваме на световната сцена е, че се формира нова златна ера на състезанията, в която състезателните автомобили могат да бъдат красиви", казва Крис Микалаускас, водещ дизайнер на екстериора на Cadillac.
"Този състезателен автомобил има невероятни пропорции, той е много по-широк от досегашния автомобил DPi, по-нисък и по-дълъг е и наистина елегантен. Мечтата на дизайнера е да получи такива пропорции, с които да работи", дипълва дизайнерът.
Любопитно е, че за първи път Микалаускас и дизайнерското студио на Cadillac имат толкова голямо влияние върху един от състезателните автомобили на марката. В миналото, заради всички правила и разпоредби, не беше възможно да има толкова голямо присъствие на ОЕМ дизайнери, защото те бяха прекалено силно ориентирани към производителността и доста строги.