По-рано днес от General Motors представи на онлайн церемония първия си електрически SUV модел на Cadillac - Lyriq, който ще бъде пуснат на пазара през 2022 г. От компанията изтъкват, че дизайнът му е готов на 85%, което означава, че крайният модел няма да е твърде различен от показания прототип, но все пак ще бъдат направени някои промени.
Той ще бъде изграден на модуларна платформа, и ще има пробрег от почти 500 км. - колкото Tesla Cybertruck оборудван с два електромотора и задвижване на четирите колела (Cybertruck с три електромотора обещава пробег от около 800 км.).
За постигането му, от General Motors ще внедрят в Lyriq собствената си батерия с технологията Ultium. При представянето ѝ в началото на март от компанията посочиха, че пиковият ѝ капацитет ще е от 200 kWh, което е двойно по-голяма стойност от най-големите батерии на Tesla в момента. Ultium ще се използва и в електрическия Hummer, така че може да се очаква Cadillac Lyriq да бъде представен и с доста по-голям пробег в бъдеще, тъй като неговата батерия има капацитет от 100 kWh.
Както много електромобили, тя ще има два режима на зареждане - бърз и стандартен, като в първия зарядът ще е от над 150 kW, макар че от компанията не посочват засега максималната стойност. В домашния условия Cadillac Lyriq ще може да се зарежда с до 19 kW.
Електрическото SUV ще идва с два вида задвижване - задно и на четирите колела, като от Cadillac обещават разпределението на масата му да бъде приблизително 50:50 за всяка ос, а центърът на тежестта да е с над 10 см. по-нисък, отколкото при тазгодишната версия на Cadillac XT4.
"Това е стратегически момент, върху който ще изградим бъдещето и марката си", каза президентът на General Motors за Северна Америка Стив Карлисъл. "Lyriq е новата форма на легендарния бранд, която е създадена чрез електрификация, която само Cadillac може да изгради", допълни главният дизайнер на Cadillac Андрю Смит.
Що се отнася до дизайна, Lyriq ще има вертикални фарове, огромна предна решетка и светещо лого. Таванът ще се скосява отзад, за да увеличи индекса аеродинамиката на SUV-то, а стоповете ще са с остри форми.
Акцент в интериора е колосалният 33-инчов LCD дисплей с над 1 млрд. цветове, включващ както конфигурируемото табло с инструментите, така и инфотейнмънт системата. Въпреки големия си размер обаче, дисплеят е една идея по-минималистичен от таблата на бензиновите модели.
Шофьорът ще бъде подпомаган от Super Cruise системата, позволяваща безконтактно управление на функциите на електромобила, а най-важните параметри ще са видими на предното стъкло благодарение на heads-up дисплея с добавена реалност.