Точно преди две години японският технологичен гигант направи най-изненадващото представяне на годишната конференция CES в Лас Вегас, показвайки прототип на свой собствен модел на електромобил.

В началото на тази година компанията подчертава, че проучва все по-сериозно възможността за пускане на пазара на свой собствен електромобил, предават световните агенции.

По този начин фирмата се присъединява към технологични конкуренти като Xiaomi и Foxconn, които навлизат в бързо развиващата се индустрия.

Главният изпълнителен директор на Sony Кеничиро Йошида обяви създаването на дъщерната автомобилна компания, която ще се казва Sony Mobility Inc.

Технологичният гигант представи прототип на електрически автомобил от типа SUV, но все още не предоставя подробности за цената или датата на пускане на пазара.

Електричекият седан на компанията ще се казва Sony Vision-S и трябва да демонстрира технологичната мощ на конгломерата. Колата ще разполага с 33 различни сензора във и извън колата, ще има много екрани, иновативна аудио технология и постоянна свързаност.

Vision-S е снабден с вътрешни и външни сензори и вече се използва от компанията за тестване на технологиите за автономно шофиране.

Sony е лидер в изработването на сензори за автономни и самонаблюдаващи се превозни средства - нарастващ сегмент от нейния бизнес със сензори, който обхваща по-голямата част от смартфоните и цифровите фотоапарати в света.

Секторът на електрическите превозни средства е все още малък, като представлява само около 3% от настоящите продажби в САЩ, но привлича голям интерес и инвестиции.