Германският автомобилен гигант BMW се сблъсква със значителни финансови трудности, като отчита драстичен спад в печалбата за първото тримесечие на 2025 г. Компанията е силно засегната от слабото представяне на китайския пазар и нарастващото напрежение от търговските мита, съобщават световните агенции.

Нетната печалба на BMW Group се срина с цели 26,4%, достигайки само 2,17 милиарда евро през първите три месеца на годината в сравнение със същия период на 2024 г. Това представлява един от най-значителните спадове в последните години за луксозния автомобилен производител.

Заради митата: Ford очаква удар от $1,5 милиарда

Заради митата: Автомобилен гигант очаква удар от $1,5 милиарда

Най-големите загуби да компанията са отвъд океана

Общите приходи на групата също отбелязаха съществен спад от 7,8%, падайки до 33,75 милиарда евро. Анализаторите посочват като основна причина колапса на продажбите в Китай, където BMW традиционно има силно присъствие, но сега се сблъсква с намалено потребителско търсене и ценови натиск.

Компанията вече е обявила, че очаква сериозен финансов удар от 1 милиард евро вследствие на американските търговски мита. Това идва в момент, когато BMW, заедно с Tesla, предприема правни действия срещу ЕС поради нарастващото недоволство относно митата върху китайските електромобили и опасенията от реципрочни мерки на Пекин.

Докато конкурентите като Mercedes-Benz и Ford вече оттеглиха финансовите си прогнози за 2025 г. заради несигурната ситуация с глобалната търговия, BMW продължава да поддържа оптимистична позиция, въпреки негативните резултати.

В своя тримесечен отчет BMW признава, че "геополитическите развития и търговските напрежения вече се превърнаха в постоянни източници на риск", което може да доведе до потенциални смущения във веригата на доставки.

Световните производители на автомобили в Китай искат да си върнат местните купувачи. И вече са жертва

Световните производители на автомобили в Китай искат да си върнат местните купувачи. И вече са жертва

Световни гиганти като Porsche губят позиции за сметка на китайски играчи

Компанията се опитва да омаловажи проблемите, заявявайки, че "очаква някои от увеличенията на митата да бъдат временни, с намаления от юли 2025 г.", но анализаторите остават скептични относно способността на BMW да се справи с нарастващото напрежение в глобалната търговия.

Въпреки уверенията, продажбите на BMW в Китай падат до най-ниското си ниво от пет години в началото на 2025 г., което поставя под въпрос устойчивостта на бизнес модела на компанията в условията на променящите се геополитически реалности и засилващите се търговски конфликти.