Чуждестранните производители на автомобили в Китай са изправени пред все по-неотложно предизвикателство - спечелването на китайски купувачи, съобщават световните медии. Причината е ясна - местните играчи подбиват все повече пазара с лъскави и доста по- достъпни електрически автомобили. И това се развива с безмилостно темпо.

Най-големите автомобилни производители в света непрекъснато губят пазарен дял през последните години и особено напоследък, тъй като продажбите на китайски марки растат главоломно. Според някои експерти, цитирани от Daily Sabah, същото предстои да се случи и в Европа.

Неудържимо: до няколко години България и цяла Европа ще са заляти с китайски коли

Неудържимо: до няколко години България и цяла Европа ще са заляти с китайски коли

"Китайската инвазия не може да бъде спряна", заяви пред Money.bg арх. Любомир Станиславов - изп.- дир. на "Аутомотив Клъстер България"

В Китай засегнати са всички - от автомобилите с ниска и средна цена до луксозните возила, които също се борят с китайски съперници и във високия клас - с превъзходни EV задвижвания и главозамайващ масив от високотехнологични интериорни характеристики.

Снимка 612101

Източник: EPA/БГНЕС

Германският Porsche, която е сред най-големите първокласни марки в света от десетилетия, се превърна в жертва на китайския пазар. Продажбите на автомобилния гигант в страната се сринаха с 42% през първото тримесечие на годината.

За разлика от други марки на Volkswagen Group, като VW и Audi, които показаха пет нови електрически модела на голямото автомобилно изложение в Шанхай, Porsche се отдръпва. Автомобилният производител представи една два модела с обяснението, че китайските клиенти вече не купуват марката.

Вместо това купуват все по-футуристично изглеждащите луксозни и спортни заместители, произвеждани от местните конкуренти - като Yangwang на BYD и Xiaomi. Впрочем, първият автомобил на Xiaomi - Electric Su7 Sport Sedan, е силно вдъхновен от Porsche, но е на много по-ниска цена, коментират автомобилни експерти.

Чуждестранните производители на автомобили вече разбират предизвикателството, пред което са изправени. Проблемът им е, че все още не се движат достатъчно бързо, за да го решат.

Porsche гледат към инвестиции извън Volkswagen

Porsche гледат към инвестиции извън Volkswagen

Германският автомобилен гигант донесе 20 млрд. евро загуба на най-големия си акционер