Един от най-големите производители на автомобили в Китай, държавната Beijing Automotive Group (BAIC), обяви, че през 2025 г. спира продажбите на всички коли, чиито двигатели се движат с гориво.
Компанията смята да прекрати продажбите на такива автомобили в столицата Пекин през 2020 г., а в цял Китай - през 2025 г., съобщи президентът й Сю Хъй, цитиран от AFP.
Ограничението важи само за автомобили, които компанията произвежда самостоятелно. То няма да засегне колите, които BAIC произвежда в партньорство с южнокорейската Hyundai и с германската Daimler.
Новината идва в момент, когато властите в Пекин обсъждат забраната на коли с вътрешно горене в национален мащаб, но дата за пълната забрана на тези машини остава неясна.
Държавата е подготвила редица стимули и ограничения, за да накара компаниите да произвеждат по-екологични автомобили и евентуално коли без гориво. Така Китай търси решение за замърсения въздух, в който са обвити големите й градове.
През 2019 г. властите ще въведат комплексна квотна система, задължаваща производителите да произвеждат определен минимален брой електромобили. Пекин искаше това правило да влезе сила още догодина, но отложи с година въвеждането му след като Германия и няколко други държави споделиха опасенията си от него.
Новата посока на развитие е изяснена, а чуждестранните автопроизводители ускориха плановете си за производство на електромобили в Китай.
Volkswagen създава съвместно предприятие с държавните JAC Motors, за да произвежда електрически автомобили с цел да пусне първата електрическа кола на пазара до края на следващата година.
Американският автомобилен гигант Ford смята, че 70% от всички използвани автомобили в Китай ще имат електрически опции до 2025 г. Миналата седмица компанията обяви инвестиция в размер на 756 млн. долара с китайското си съвместно предприятие за производство на електрически автомобили. Шведската компания Volvo планира да въведе първия си 100% електрически автомобил в Китай през 2019 г.