Много хора си падат разбирачи. Особено, когато става въпрос за спорт и за автомобили. Има обаче неща, които е по-добре да не правим сами, а да ги оставим в ръцете на специалистите, защото в противен случай може да се стигне до сериозни проблеми и до допълнителни разходи. Особено, когато става дума за ремонти по колата.

Следват Топ 5 популярни съвети на механиците за неща, които никога, ама никога да не правим сами на автомобила си:

1. Ремонт на спирачки

На пръв поглед: Какво толкова е трудно човек сам да си подмени спирачните накладки? Абсолютно нищо, при условие, че шофьорът знае как да го направи. И ако току-що сте видели процеса отстрани, струва ви се, че в него няма нищо сложно и в същото време искате да опитате сами "от интерес". Но специалистите с право предупреждават - спрете, преди да е станало късно! Никога не сте се занимавали с ремонт и поддръжка на спирачната система и в момента нямате спешна нужда да усвоите всички тънкости? Оставете това на майсторите, за да не стане някоя голяма беля.

Снимка 707504

Източник: iStock

2. Боядисване на купето

Боядисването на автомобили е изкуство, което се учи с години. Разбира се, нищо не пречи и вие да развиете такива умения, но бъдете готови за това, че няма да получите желания резултат веднага, а автомобилът ще трябва да бъде вкаран в специалната камера за пръскане, за да се коригират недостатъците. А между другото, имате ли специално оборудване за висококачествено изпълнение на цялата работа или планирате да "изваете" прекрасно купе със спрей? Едва ли.

Кои са най-честите грешки, които износват двигателя на автомобила

Кои са най-честите грешки, които износват двигателя на автомобила

Технологиите напредват, но човешкият фактор си остава ключов за поддръжката на колата

Полирането на колата е подобна история - без опит или поне основни умения, едва ли ще върнете лаковото покритие в предишния му блясък. Най-вероятно само ще нанесете вреда на външния вид на вашия автомобил.

3. Смяна на предното стъкло

Може би има хора, които са успели самостоятелно да променят напуканото предно стъкло с помощта на някакво упътване и ценни съвети от Интернет. Възможно е някои да са направили всичко перфектно от първия път, но по добре не си правете такива експерименти.

Причините са очевидни - този процес е трудоемък, изискващ знания и опит. Често практиката показва, че даже не всички специално обучени хора могат внимателно да залепят стъклото, така че да няма протичане. Какво можем да кажем за аматьори, които са видели процеса само във видео или на снимки?

Снимка 705720

Източник: iStock

4. Ремонт на двигател и скоростна кутия

Защо да не ремонтирате двигателя си и по този начин да спестите доста пари и време? Нека зададем контра въпроси: Кога за последен път сменихте свещите си и колко добре го направихте? Имате ли представа за времевите маркировки на газоразпределителния механизъм и затягащия момент на болтовете на цилиндровата глава?

А чували ли сте за шлайфане и подмяна на лагерите на коляновия вал и сте сигурни, че при сглобяването на агрегата няма да останат куп "допълнителни" части? Понякога дори привидно опитни механици грешат,

Подобна е ситуацията и със скоростната кутия. Няма нужда да слушате истории за това как "момчетата в гаража са оправили всичко сами за първи път". А да не изпускаме факта, че особено "автоматикът" е доста сериозна измишльотина, която ще трябва да бъде изключена от двигателя и отстранена от колата.

Вероятността да направите грешки по време на разглобяването, ремонта и сглобяването е много голяма. Ако ремонтът на скоростни кутии беше лесна задача, тогава нямаше да има специализирани сервизи за тяхното възстановяване, където понякога те също могат да се объркат.

5. Преконфигуриране на електрониката

YouTube е пълен с голям брой видеоклипове на "напомпани" автомобили, чиито двигатели с турбокомпресор доставят впечатляваща мощност и демонстрират чудесата на динамиката. Всъщност двигателите със система на турбокомпресор, като правило, имат приличен потенциал за подобрения, но само представители на специализирани тунинг ателиета трябва да извършват манипулации с електронния "мозък" на колата.

Самостоятелните опити за извършване на корекции на горивно-въздушната смес с висока степен на вероятност ще доведат до загуба на първоначалните характеристики и дори преждевременната смърт на силовия агрегат.

Най-важните съвети на механиците за поддръжка на колата, които не бива да пренебрегваме

Най-важните съвети на механиците за поддръжка на колата, които не бива да пренебрегваме

Ако ги следвате, със сигурност ще намалите разходите за ремонт