Добрата поддръжка на автомобила е ключова за неговата недежност, цена и живот. Истината е, че ако следвате пет прости стъпки, свързани с поддръжката на колата си, ще си спестите както нерви, така и пари, пише See Cars.
Ето и Топ 5 на основните съвети на механиците, които ще помогнат за намаляване на ненужните разходи за ремонт:
Сипвайте висококачествено гориво
Двигателите работят с три неща: гориво, искра и въздух. И така, започнете с горивото, което използвате. Уверете се, че поставяте качествено гориво в резервоара на автомобила си. Ако бензиностанцията изглежда неподържана и съмнителна отвън, резервоарите, от които тя изпомпва горивото, също могат да бъдат в същото състояние.
Купувайте гориво от надежден източник за повечето от вашите зареждания и можете да си спестите някои потенциални главоболия.
Купуването на по-скъпо гориво не означава непременно, че получавате по-добро качество. Освен ако колата ви изрично не изисква високооктаново гориво, по-добре купувайте такова гориво. С течение на времето това означава много спестявани пари за вас. По-високото октаново число, което осигурява по-висока производителност или по-добра икономия на гориво, обикновено е мит. Някои двигатели с висока компресия наистина изискват по-високо октанови горива, но най-често срещаните двигатели за автомобили не.
Проверете електрическата система
При поддръжката на колата качеството на електрическата искра е най-често пренебрегваният елемент. Повечето електрически проблеми започват от клемите на акумулатора на автомобила.
Винаги, когато капака на двигателя е отворен по някакъв повод, проверявайте клемите на акумулатора. Свалете всички капачки по батерията, ако е необходимо. Връзките трябва да са чисти и без окисления. Проводниците трябва да са стегнати, без износвания или прекъсвания.
Не забравяйте, че по всяко време, когато изключвате батерията, първо свалете отрицателния кабел. Така се избягват къси съединения.
Не разчитайте на "доживотни" филтри
Последният от трите хранителни елемента на двигателя е въздухът. Той се вкарва във вашето превозно средство чрез всмукване, където се филтрира и насочва към горивните камери на двигателя. Ако нещо прекъсне този въздушен поток, моторът най-малкото ще спре.
Повечето автомобили имат поне един филтър за твърди частици за въздуха, който се изпраща в двигателя за участие в горивната смес. Този филтър изисква редовно почистване или подмяна. Подмяната е почти винаги по-добрият вариант.
Рядко филтърът за цял живот действително издържа живота на автомобила. Повечето въздухозаборни филтри изискват подмяна на всеки две смени на маслото, в зависимост от климата и качеството на въздуха, където живеете. Филтрите са достатъчно евтини, така че по-честите подмени са по-добри.
Проверявайте течностите редовно
Течностите във вашия автомобил включват двигателно масло, спирачно и трансмисионно масло, охладителна течност, течност за миене на предното стъкло. Някои двигатели могат да имат и други течности, като например за последваща обработка на дизеловите отработени газове.
Всички тези течности имат някакъв начин за достъп до нивото на запълване, така че ще знаете колко има там. За повечето също имат начин да се определи колко чиста е течността. Достъпът до моторното масло и с помощта на пръчки за измерване, разположени към двигателя.
Гресирането е друг важен въпрос, който обаче не изисква непрекъснати грижи. Обикновено няма лесен начин за достъп до местата за смазване. Затова е най-добре да се доверите на специалист, защото голям брой повреди по механичните компоненти на автомобила се дължат на липса или лошо смазване.
Проверявайте гумите си
Налягането в гумите пряко влияе върху живота на протектора, безопасността и икономията на гориво. И все пак малко хора се сещат да проверяват редовно налягането в гумите си. Някои по-нови автомобили вече имат вградени сензори за налягане в гумите и показват налягането в гумите на таблото.
За останалите проверката на налягането в гумите при всяко зареждане с гориво или като седмична рутина изисква повече старание. Но трябва да се направи. Погледнете стикера, разположен във вратата на шофьора, за препоръчителното налягане, което обикновено е малко над 2 атмосфери за гумите на всички колела.
Износването на протектора е друг важен фактор. Колкото по-малко протектор имате, толкова по-малко сцепление с пътя ще ви дадат гумите, особено при по-внезапно спиране.