Търговската марка за производство на автомобили Mercedes-Benz подсили продажбите си двойно по-бързо от основния си конкурент BMW. Така германската компания се приближава още повече до покоряването на световния пазар на луксозни автомобили за първи път от десетилетие.
Доставките на дружеството, което е собственост на концерна Daimler, са скочили с 13% до 483 487 превозни средства през първите три месеца на годината в сравнение с 6-процентовия ръст на доставените коли на BMW AG, които за тримесечието са достигнали 478 743 броя.
Продажбите на компактни автомобили като хечбека A-Class са нараснали с 26 на сто до повече от 150 000 броя, обяви компанията, цитирана от Bloomberg.
Марката Audi на Volkswagen AG се класира трета с 455 750 продадени автомобила, което е растеж от 4% спрямо миналата година.
Стимулирана от популярността на изцяло новите модели като SUV-а GLC, Mercedes е напът да изпревари BMW по годишни продажби по-рано от заложената си цел за 2020 г. Поделението на Daimler очаква инерцията на продажбите да се ускори през втората половина на 2016 г., когато обновеният седан E-Class се появи в шоурумите.
За сравнение – германският автомобилен производител BMW има по-стара продуктова линия, като ключовите модели включват еквивалент на E-Class – BMW Серия 5 Седан, за който не се очаква обновление до следващата година.
В допълнение към съперничеството си с Mercedes и Audi за челното място в пазара на луксозни возила BMW се опитва да отговори на предизвикателствата, породени от компании като Apple Inc. и Tesla Motors Inc. Това кара германският автопроизводител да инвестира в нови технологии, включително планове за безпилотна електрическа кола, която да измести BMW Серия 7 Седан като флагман модел.
Месечните изчисления обаче все още поставят BMW пред Mercedes за март. Базираната в Мюнхен компания е доставила 201 352 автомобила, което е ръст от 2,9 на сто. Продажбите на Mercedes са се покачили с 8,4% до 198 921 броя. Audi е отчела 4,6% растеж до 186 100 продадени коли.