Nissan обяви значително разширяване на производството на електрически превозни средства в своя завод за автомобили в Съндърланд, пише BBC. Това ще създаде 1 650 нови работни места. Японският производител на автомобили обяви още, че ще произведе нов и изцяло електрически модел от ново поколение. Прогнозата на компанията е за истински бум на електромобилите на Острова през следващите няколко години.
Партньорът на Nissan - Envision AESC, също ще изгради нов завод за електрически коли в страната. Новите заводи са с обща първоначална инвестиция на стойност 1 милиард лири и ще отворят хиляди нови работни във Великобритания.
От Nissan обявиха още, че ще инвестират до 423 милиона паунда за производство на чисто нов електрически автомобил от ново поколение, надграждайки успеха на вече съществуващия си електромобил Leaf.
Производството на новия модел ще създаде 909 нови работни места и повече от 4500 във веригата за доставки във Великобритания. А новата гигафабрика на Envision в крайна сметка ще осигури батерии за захранване на до 100 000 електрически автомобила Nissan годишно.
"Надяваме се, че новият завод ще заработи навреме до 2024 г., когато нивото на произведените в Обединеното кралство компоненти за електромобили трябва да започне да се увеличава значително", коментират от компанията. По-голямата част от сглобените от Sunderland автомобили на Nissan ще се продават в ЕС.
Премиерът Борис Джонсън коментира новината така:
"Съобщението на Nissan да произведе електрическо превозно средство от ново поколение в Съндърланд, заедно с новата гигафабрика от Envision-AESC, е гласуване на доверие във Великобритания и нашите висококвалифицирани работници".
Британският премиер подчерта, че подобни ангажименти "илюстрират способността на страната да създаде стотици зелени работни места и да стимулира британската индустрия".
Новината, че Nissan влага стотици милиони лири в производството на електрически автомобили във Великобритания е огромен тласък за британската автомобилна индустрия като цяло, коментират специалисти. Към днешна дата страната изостава от европейските си конкуренти при осигуряването на всички важни производствени мощности на батериите, считани за съществени на фона на забраната за продажба на нови бензинови и дизелови коли от 2030-а година.