Новият завод на BMW Group в Дебрецен, Унгария е почти завършен. Именно там ще се произвежда и новият електрически модел на марката - iX3. Създадена изключително за производство на иелектромобили, във фабриката се дава път на иновациите iFACTOR, съобщава Assembly.
Ключовите подобрения включват доставка в точна последователност до производствената линия, модулни компоненти, опростена кабелна система, цифрови проверки на качеството, интегрирани директно в производствената линия, както и иновативен монтаж на пилотската кабина на новите автомобили.
Тестовите автомобили от първия модел от иновативната автомобилна архитектура на компанията, наречена, Neue Klasse, а именно новото BMW iX3, вече са в производство. Neue Klasse позволява прости, бързи процеси на сглобяване, като някои от специалните функции са нова територия за всички.
В сравнение с предишните модели, кабелният сноп тук е разделен на няколко части, което го прави по-лесен и ергономичен за инсталиране. Архитектурата на зоналната кабелна система изисква 600 метра по-малко кабел и води до спестяване на тегло от 30% в сравнение с предишното поколение.
Основният фокус е върху модулирането на компонентите. Много малки отделни части се превръщат в отделен компонент. Разнообразието от свързващи елементи също е драстично намалено в Neue Klasse. Това намалява броя на различните щепсели, винтове и клеми. Всичко това значително опростява сглобяването, обясняват автомобилни експерти.
След първоначалното прилагане на иновативната технология в Дебрецен, този подход ще бъде приложен и на други места. Следващото място е основният завод на BMW в Мюнхен, който ще произвежда седана на Neue Klasse от 2026-а година.
Фабриката в Дебрецен ще започне серийно производство на новото BMW iX3 в края на 2025-а година, постепенно увеличавайки капацитета. И не на последно място, това ще бъде първото производствено съоръжение на BMW, което ще работи изцяло без изкопаеми горива, поставяйки нов стандарт за устойчивост в автомобилното производство.