Германският автомобилен гигант BMW очаква митата в глобален план да намалят приходите през тази година с 1 млрд. евро, предаде "Ройтерс", като цитира главния изпълнителен директор на компанията.

Той включи митата на ЕС върху произведените в Китай електромобили и новоналожените американски тарифи, които преобръщат глобалната търговия.

Volkswagen може да избегне 25% мито от Тръмп, но BMW и други компании едва ли ще се измъкнат

Volkswagen може да избегне 25% мито от Тръмп, но BMW и други компании едва ли ще се измъкнат

Говорител на VW заяви, че северноамерикански превозни средства отговарят на условията на Споразумението САЩ-Мексико-Канада

Около 56% от превозните средства, които BMW произвежда в Германия, се изнасят извън Европейския съюз, а американският завод в Южна Каролина изнася автомобили на стойност над 10 милиарда долара, което прави компанията най-големият американски автомобилен износител по стойност.

Премиум автомобилният производител очаква маржът на печалбата от автомобили да бъде 5-7% през 2025 г., под очакванията на LSEG от 7,3%, понижен с един процентен пункт от въздействието на митата, наложени до 12 март.

Главният изпълнителен директор Оливер Ципсе заяви, че провизията от 1 милиард евро в приходите на групата е "консервативна", като възможни са допълнителни мита от Европейския съюз и САЩ.

BMW Group Bulgaria: "Не сме съгласни с новите европейски мита за китайски автомобили, това може да засегне нашия бизнес в Китай"

BMW Group Bulgaria: "Не сме съгласни с новите европейски мита за китайски автомобили, това може да засегне нашия бизнес в Китай"

От българското представителство на германската компания представиха любопитни данни за продажбите у нас

Въпреки това, в мениджмънта на BMW не очакват всички мита, наложени досега, които включват 25% мита върху стоманата и алуминия, както и върху вноса на произведени в Мексико автомобили BMW в САЩ, да останат в сила през цялата година, добави Ципсе.

На този фон, стана ясно, че и представянето през 2024-а не е повод за празник. Нетната печалба се е сринала с над една трета до 7,68 млрд. евро заради слабите продажби в Китай и Германия, както и заради забавени доставки след установен проблем с детайл от спирачната система.

Новините разочароваха инвеститорите и акциите на компанията поевтиняха.