Германският автопроизводител BMW си постави за цел да увеличи до 500 000 продадените електрически и хибридни коли до края на 2019 г.

Само през следващата година продажбите на електромобили на компанията ще се повишат със "среден двуцифрен процент", заяви изпълнителният директор Харалд Крюгер пред германския седмичник WirtschaftsWoche.

Пионер в електрическите автомобили, BMW пуснаха хечбека i3 още през 2013 г., но продажбите бяха сравнително ниски и сред ръководството на компанията имаше сериозни противоречия дали подготвяните огромни вложения в електрификация ще бъдат оправдани.

Това се промени през септември, когато базираната в Мюнхен група заяви, че ще се насочи към масовото производство на електромобили и ще има 12 изцяло електрически модела до 2025 г., които ще могат да изминат до 700 км с едно зареждане.

Компанията намери оригинален начин да покаже, че бъдещето принадлежи на електромобилите

Източник: BMW

Компанията намери оригинален начин да покаже, че бъдещето принадлежи на електромобилите

BMW съобщи, че е постигнала целта си да продаде 100 000 напълно електрически автомобила тази година по света, възползвайки се от силното търсене в Западна Европа и САЩ за модели като i3 и плъгин хибрида Active Tourer.

Компанията ще продължава да произвежда и продава коли с двигатели с вътрешно горене, за да подпомогне финансирането на постепенно преминаване към електрифицирани автомобили.

За разлика от изпълнителния директор на Volkswagen Матиас Мюлер, шефът на BMW отхвърли идеята за премахване на данъчните субсидии за дизеловите коли в Германия. "Имайки предвид клиентите, които купуват дизелови двигатели, това е неоправдано", категоричен бе Крюгер.

Мюлер призова за постепенно прехвърляне на субсидиите за дизелови автомобили към стимули за екологични автомобили, като електромобилите.

Германският министър на транспорта Кристиян Шмид обаче отхвърли идеята, твърдейки, че дизелът все още е необходим по време на прехода към по-екологични превозни средства, поради което няма причина да се променят данъчните правила.