С оглед на евентуалната забрана за движение на дизелови автомобили в много германски градове германските автомобилопроизводители и правителството проучват възможностите за преоборудване на хардуера на по-старите дизелови автомобили. След срещата на върха в канцлерството, председателят на сдружението на автомобилната индустрия (VDA) Бернхард Матес заяви, че "правителството и автомобилопроизводителите отново обсъждат този въпрос".

Приоритет е подновяването на дизеловия автопарк. Федералното правителство иска до края на седмицата, заедно с германските автомобилопроизводители да внесе яснота по отношение на по-нататъшните мерки. Министърът на транспорта Андреас Шойер (ХСС) заяви, че и двете страни искат да вземат бързи решения. Също като Бернхард Матес, Шойер подчертава, че приоритет ще бъде обновяването на дизеловия автопарк. Целта е клиентите да сменят старите си дизели за нови модели. "Приоритетът е ясен: подновяване на дизеловия автопарк, за да бъдат постигнати по-добри показатели за чистота на въздуха в централните части на градовете", заяви Андреас Шойер.

Край на продажбите на бензинови и дизелови коли до 2030 година, препоръчва доклад

Край на продажбите на бензинови и дизелови коли до 2030 година, препоръчва доклад

За да бъде постигната поставената в Парижкото споразумение цел

Досега автомобилопроизводителите отхвърлят идеята за преоборудване на хардуера на дизелите. Преоборудването на дизеловите автомобили е оспорвано и в правителствената коалиция. Напоследък обаче натискът върху транспортния министър и върху автомобилната индустрия се засили и поради заплахата от забрани за движение поради замърсяване на въздуха. Освен шефовете на много германски автомобилни концерни, в срещата участва и финансовият министър Олаф Шолц от ГСДП. ХДС, ХСС и ГСДП спорят седмици наред около правилните мерки за подобряване на чистотата на въздуха с оглед на високите показатели на азотен оксид. Много общини са засегнати от този проблем. Освен това става въпрос и за подхода към по-старите дизелови автомобили, които изхвърлят по-големи количества азотен оксид от допустимите, поради манипулации на производителите. Сегашните мерки, които визират правителството и автомобилните концерни, трябва да предотвратят забраните за движение на дизелови автомобили. Ангела Меркел иска да постигне обща правителствена концепция за преоборудването на хардуера на по-старите дизелови автомобили.

Къде отиват старите германски дизелови автомобили?

Къде отиват старите германски дизелови автомобили?

Износът на употребявани коли достигна рекордни стойности

Порше дава пример

Автомобилният концерн Порше първи си извади поуки от евентуалните забрани за движение на дизелови автомобили и понижаващите се продажби. Порше е първият германски автомобилен концерн, който се отказва от дизеловите коли. Главният изпълнителен директор на концерна Оливер Блуме заяви следното: "В бъдеще Порше няма да пуска на пазара дизелови автомобили". Той допълни, че "концернът Порше никога не е разработвал и произвеждал собствени дизелови двигатели", но дизеловият скандал е уронил имиджа му.

Досега Порше внедряваше дизеловите двигатели на дъщерния концерн на Фолксваген-Ауди. Въпреки това прокуратурата води разследване срещу някои отговорни лица в концерна. Прокуратурата ги подозира, че съзнателно са приели манипулирани двигатели от Ауди. Концернът Порше предлага на пазара дизеловите джипове Кайен от по-малко от десет години. По традиция обаче дизелът никога не е играл важна роля за концерна. Само 12 процента от продадените автомобили на Порше са с дизелови двигатели. Затова и отказът от дизеловите автомобили няма да се отрази лошо на концерна. Само за сравнение: половината от всички произведени автомобили на Даймлер и БМВ са с дизелови двигатели. От Порше съобщават, че още от февруари 2018 година дизеловите автомобили вече не са в портфолиото на концерна.